اقتصاد جهان
 

 

پالایشگاه‌های کوچک چینی واردکننده جدید نفت| چین در تلاش است  مقررات جدیدی را برای واردات نفت توسط شرکت‌های پالایشگاهی کوچک ایجاد کند. براساس این مقررات که در وب‌سایت «کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین» قرار گرفته پالایشگاه‌های داخلی اگر استاندارد‌های جدید فنی و زیست‌محیطی را رعایت کنند، می‌توانند برای دسترسی به نفت وارداتی درخواست دهند.  (رویترز)

سبد نفتی اوپک در مسیر افزایش| سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به‌روزرسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز دوشنبه با 46سنت افزایش 56.43دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت روز جمعه با افزایش 3.11دلاری به 55.97دلار رسیده بود که به این ترتیب بالاترین قیمت این نوع نفت در‌ سال 2015 بار دیگر شکسته شد. هر بشکه نفت اوپک روز پنجشنبه 52.86دلار فروخته شده بود. (اوپک)

آمریکایی‌ها پول خرج نمی‌کنند| کاهش قیمت بنزین به پایین‌ترین میزان طی 5‌سال اخیر سبب شد در ماه‌های اخیر شرایط برای مشتریان آمریکایی فراهم شود تا بیشتر خرج کنند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند میزان خرده‌فروشی ماه ژانویه رشد کند اما با این وجود آمریکایی‌ها 6.7‌میلیارد دلار کمتر هزینه صرف سوخت کردند اما ترجیح دادند پول‌هایشان را پس‌انداز کنند. (فاکس‌نیوز)

قرارداد 420‌میلیون پوندی بویینگ و انگلیس| دولت انگلیس اعلام کرد قراردادی 5ساله به مبلغ 420‌میلیون پوند با شرکت بویینگ امضا کرده تا خدمات پشتیبانی برای ناوگان هلی‌کوپترهای نظامی «چینکوک» را فراهم کند. با بسته شدن این قرارداد 450 شغل فراهم می‌شود، البته 150‌میلیون دلار در مالیات‌ها صرفه‌جویی می‌شود. (رویترز)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/24017/اقتصاد-جهان