علی باقری در نشست خبری بانکوک:
 
در غزه کودک بر موشک پیروز است
 

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با رد ایده دو دولتی برای حل مسئله فلسطین گفت: «چرا ما و شما به‌خودمان اجازه می‌دهیم تا درباره سرنوشت مردم فلسطین تصمیم بگیریم؟ راه‌حل مسئله فلسطین در اختیار مردم فلسطین است و مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند.»
باقری با اشاره به اینکه سرنوشت محتوم صهیونیست‌ها چیزی جز شکست نیست، گفت: «صهیونیست‌ها باید بپذیرند که در جنگ میان کودک و موشک، قطعا این کودک است که برنده و پیروز است.» باقری افزود: «با این همه جنایت و کشتار، صهیونیست‌ها هیچ راهی برای نجات پیش‌روی خود نمی‌بینند.»
علی باقری که در بخش نخست تور آسیایی خود پس از فیلیپین وارد بانکوک، پایتخت تایلند، شد، طی نشست رسانه‌ای با حضور رسانه‌های تایلندی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا جنبش حماس در ۷ اکتبر دست به عملیات زد گفت: «موضوع غزه از ۷ اکتبر آغاز نشده، بلکه مسئله از ۷ دهه پیش آغاز شده و ریشه در اشغالگری صهیونیست‌ها طی بیش از هفتاد سال گذشته دارد. در واقع، ۷ اکتبر واکنش به ۷ دهه اشغالگری صهیونیست‌ها بود.»
باقری با تأکید بر اینکه در سراسر دنیا مردم برای اینکه به حقوق خود دست یابند، می‌توانند از سازوکار صندوق رأی استفاده کنند، ادامه داد: «با وجود این، فلسطینی‌ها به‌عنوان صاحبان اصلی سرزمین فلسطین برای اینکه بخواهند به بدیهی‌ترین حقوق خود که داشتن سرزمین مستقل است، دست یابند، باید با جنگنده‌ها و تانک‌های اسرائیلی بجنگند. صهیونیست‌ها چنان فضا را بر مردم فلسطین تنگ کردند که راهی جز مبارزه مسلحانه برای رسیدن به حقوق خود باقی نگذاشته‌اند. بنابراین، مقاومت حق ذاتی، مشروع و انکارناپذیر مردم فلسطین است و هیچ مرجعی هم نمی‌تواند این حق زوال‌ناپذیر را از آنها سلب کند.»
کسی نمی‌تواند برای فلسطینی‌ها راه‌حل دو دولتی را تجویز کند
باقری در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی «ملت» مبنی بر اینکه نظر ایران درباره راه‌حل دو دولتی چیست گفت: «مشکل از همین جا آغاز می‌شود که غیرفلسطینی‌ها بخواهند درباره فلسطین تصمیم بگیرند. چرا ما و شما به‌خودمان اجازه می‌دهیم تا درباره سرنوشت مردم فلسطین تصمیم بگیریم؟ راه‌حل مسئله فلسطین در اختیار مردم فلسطین است و مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند. آیا شما قبول می‌کنید که دیگران درباره سرنوشت مردم تایلند تصمیم بگیرند؟ مردم فلسطین صاحب اصلی سرزمین فلسطین و صهیونیست‌ها اشغالگرند و سرنوشت قطعی هر اشغالگر ترک سرزمین‌های اشغالی است. صهیونیست‌ها در هیچ جای فلسطین مشروعیت ندارند و گذر زمان به اشغالگری مشروعیت نمی‌بخشد.»
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به‌احتمال گسترش جنگ از غزه گفت: «صهیونیست‌ها باید در اسرع وقت به وحشی‌گری و نسل‌کشی در غزه پایان دهند. در غیراین صورت این مقاومت است که بنا به تشخیص و مصالح خود درباره زمان و کم و کیف مقابله با اشغالگران تصمیم می‌گیرد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/234678/در-غزه-کودک-بر-موشک-پیروز-است