آمریکا با تبلیغات باربی کاری کرده که اگر تعداد عروسک‌های باربی خریداری‌شده روی زمین را کنار هم بچینید، هفت بار دور کره زمین می‌چرخد!
 
باربی‌ها: پیاده نظام ارتش جنگ نرم
 

 

  [ شهروند]  حدود دو دهه است که رسانه‌های غربی با ایجاد شبکه‌های فارسی‌زبان تلاش دارند سبک زندگی ما را تغییر بدهند. از اواسط دهه نود به بعد نیز با گسترش شبکه‌های اجتماعی همین موضوع را همزمان در بستری دیگر دنبال کرده‌اند. تغییر ذهنیت و به تبع آن تغییر در سبک زندگی چنان نرم‌ و آرام اتفاق می‌افتد که بی‌جهت نیست آن را «جنگ نرم» نامیده‌اند. ضمن اینکه فرد، این تغییر را چنان درونی آغاز می‌کند که گمان نمی‌کند این تغییر را رسانه برایش رقم زده است نه خودش! به همین‌خاطر است که در دنیای جدید با وجود هجمه رسانه‌ای گفته می‌شود ما نیستیم که فکر می‌کنیم بلکه رسانه است که در حال فکر کردن به جای ماست، اما یکی از راه‌های ایستادن در مقابل این تِرند این است که نسبت به جابه‌جایی الگوها حساس باشیم. در ادامه این مطلب، بخش‌هایی از کتاب «راه‌های نفوذ دشمن» را انتخاب کرده‌ایم که اطلاعات جالبی دارد. مؤلف این کتاب، سیدمحمد حسین راجی، نویسنده کتاب «صعود چهل ساله»، است. این کتاب از سوی اندیشکده راهبردی سعداء منتشر شده است.

حتی با عمل زیبایی نمی‌شود شبیه عروسک باربی شد
یکی از الگوهایی که برای فرزندان‌مان درنظر گرفته‌اند، شخصیت‌های عروسکی، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای است، اما از بین بازی‌ها و عروسک‌ها، هیچ‌چیز خطرناک‌تر از عروسک باربی نیست. افسر جنگ علیه دین، باربی است. باربی، عروسک استراتژیکی است که آمریکا به دنیا می‌فرستد. آیا می‌دانید بسیاری از دختران به‌دلیل الگو قرار دادن باربی در اندام، دچار سوءتغذیه می‌شوند؟ آیا می‌دانید محال است کسی ترکیب بدن باربی را حتی با عمل زیبایی – به‌دلیل عدم‌تناسب بین اندازه پاها، بالاتنه، گردن و صورت کشیده – داشته باشد؟ آیا می‌دانید پست‌ترین بازیگران زن فیلم‌های مبتذل، الگوی خود را باربی می‌دانند؟ جالب است بدانید هنگامی که خطر کاهش جمعیت در آمریکا جدی شد، آمریکا با عروسک «باربی جنین در شکم»، جمعیت خود را متعادل کرد. در کنارش هم عروسک پسری به نام «کن» به بازار فرستاد. بعد از این جریان، تعداد زیادی فرزند نامشروع به دنیا آمد.

باربی با پوشش یونیفرم نظامی آمریکا
نکته قابل تأمل دیگر این است که اگر تعداد عروسک‌های باربی خریداری‌شده را کنار هم بگذاریم، هفت دور، دور کره زمین می‌چرخد! فقط تعداد عروسک‌های باربی خریداری‌شده در ایتالیا، از مجموع مردمش بیشتر است. طبق تحقیقات دیگر، جوانانی که در کودکی عروسک باربی مشروب‌خور داشته‌اند، معمولا معتاد به مشروبات الکلی شده‌اند. آمریکا حتی با تغییرات روی باربی، افکار عمومی را هم با خود هماهنگ می‌کند. در طول حمله آمریکا به عراق، در سال 2003، عروس باربی با پوشش یونیفرم نظامی آمریکا به تهییج افکار عمومی پرداخت.

باربی برای مبارزه با روحیه شهادت‌طلبی
باربی در ادامه جنگ روانی غرب علیه اندیشه‌های اسلامی و برای مسخره کردن عملیات شهادت‌طلبانه، وارد عرصه شد و مبارزه با فرهنگ شهادت‌طلبی را در دستور کار خود قرار داد. باربی انتحاری که پس از سه مرتبه گفتن «الله اکبر» با فشردن ضامن کمربند انفجاری‌اش منفجر می‌شد و بعد از آن صدای خنده مسخره‌آمیزی به گوش می‌رسید. ببینید که لباس‌های عروسک باربی را با چه اهدافی و چه چیزهایی انتخاب می‌کنند. حال این تصاویر و عروسک‌های باربی، دست کودکان ما چه می‌کند؟ اگر فرزند ما فقط روزی 10بار به تصویر روی کیفش نگاه کند، در طول سال، اگر 200روز تحصیلی داشته باشیم، 2هزار بار این تصویر را دیده است. شما 2هزار بار یک تصویر را نگاه کنید، چه اتفاقی برایتان می‌افتد؟ به همین دلیل است که وقتی از بچه‌هایمان می‌پرسیم الگویت کیست؟ می‌گوید: «سیندرلا، باربی، بتمن، مرد عنکبوتی و...» درواقع ما باید مراقب باشیم، چراکه اینها در اختیار خودمان است. اینها را خودمان برای فرزندان‌مان می‌خریم. به مغازه‌هایی با اجناس ایرانی برویم و از آنها انتخاب کنیم و بخریم، هرچند قیمت‌شان بیشتر باشد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/234187/باربی‌ها:--پیاده-نظام-ارتش-جنگ-نرم