سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله:
 
کشورهای عربی برای پایان جنایات اسرائیل به آمریکا فشار بیاورند
 
پیام مقاومت خطاب به آمریکایی‌ها: جنگ غزه را قبل از فراگیر شدن متوقف کنید
 

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دردومین سخنرانی خود از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی به مناسبت روز شهید و سالروز شهادت «احمد قصیر» گفت: همچنان شاهد ادامه جنایات وحشیانه علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه هستیم؛ جنایاتی که روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این جنایات بزرگ بیانگر روحیه انتقام‌جویی متوحشانه اسرائیل است.

شهدای ما مسئولیت‌پذیر و اهل صبر و جانفشانی و فداکاری و اخلاص بودند
سید حسن نصرالله تصریح کرد: در اینجا ما می‌خواهیم تأکید کنیم که شهادت خالق پیروزی‌ها است. همانطور که امام خمینی(ره) شهادت امام حسین (ع) را در روز عاشورا پیروزی خون بر شمشیر توصیف کردند، به همین علت شهدای ما نیز بر شمشیر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و دشمنان ما پیروز شده‌اند. ما وقتی از شهدای خود صحبت می‌کنیم، می‌‌گوییم آنها در راه خدا به شهادت رسیده‌اند و امتیاز معنوی بسیار بزرگی دارند.
دبیرکل حزب‌الله افزود: ما برکات این شهدا را در لبنان و منطقه خود همواره احساس می‌کنیم و در زندگی و امنیت و کرامت و ثبات خود این تأثیر را می‌بینیم. ما شهدای خود را اینگونه می‌بینیم، شهدای ما اهل ایمان و بصیرت بودند و راه درست را تشخیص می‌دادند و در زمان درست، کار درست را انجام می‌دادند. شهدای ما مسئولیت‌پذیر و اهل صبر و جانفشانی و فداکاری و اخلاص بودند.

هدف اساسی دشمن صهیونیستی تسلیم کردن ملت‌های منطقه است
وی اظهار داشت: صهیونیست‌ها تأکید کرده‌اند که این کشتارها با هدف انجام می‌شود و فقط یک واکنش و انتقام‌گیری نیست. یکی از اهداف اساسی که دشمن می‌خواهد به آن برسد، تسلیم کردن غزه نیست، بلکه تسلیم کردن تمامی ملت‌های منطقه ازجمله ملت فلسطین و لبنان و ملت‌های عربی است. هدف دشمن از بین بردن پایداری مقاومت و ایجاد فرهنگ تسلیم‌پذیری در میان کشورهای عربی است. اسرائیل می‌خواهد به فلسطینی‌ها بگوید که باید زمین و مقدسات خود را فراموش کنند و از سرزمین خودشان بیرون بروند.

این آمریکا است که باید جنگ غزه را متوقف کند
وی ادامه داد: زمان بیشتر به دشمن فشار می‌آورد و کسانی که در روزهای اول مدعی بودند نباید آتش‌بس برقرار شود و آتش‌بس به نفع مقاومت فلسطین است، امروز خواستار آتش‌بس هستند. هیچ‌کس جز دولت آمریکا و وابستگان به این کشور امروز از حمله نظامی و استمرار آن حمایت نمی‌کند. امروز به‌خاطر این تجاوز و این خون‌های ریخته‌شده، فشار زیادی بر آمریکا و اسرائیل وارد می‌شود. این آمریکا است که باید این جنگ را متوقف کند، چرا که آمریکا آن را اداره می‌کند. امروز در سرزمین‌های اشغالی عده‌ای حکومت می‌کنند که احمق و کینه‌توز و تنها به‌دنبال منافع خود هستند. کسی که امروز این جنگ را دنبال می‌کند آمریکاست و تمامی فشارها باید متوجه آمریکا باشد و تمامی عوامل سیاسی و اقتصادی باید آمریکا را هدف قرار دهد که تصمیم اول و آخر را در این جنگ می‌گیرد.

آیا 57کشور عربی و اسلامی نمی‌توانند از گذرگاه رفح برای غزه کمک ارسال کنند و فلسطینیان را نجات دهند؟
نصرالله با اشاره به اجلاس کشورهای عربی و اسلامی در عربستان درباره تحولات غزه تأکید کرد که امروز ملت فلسطین و ملت‌های عربی به این نشست امید دارند. کمترین حد فعالیت‌های این نشست آن است که کشورهای عربی مثل یک کشور واحد در برابر آمریکا بایستند و در موضع حق از آمریکا بخواهند که این جنایت‌ها را متوقف کند. نیاز نیست که آنها (کشورهای عربی) فلسطین را آزاد کنند، بلکه همین کار را انجام دهند و از آمریکا بخواهند جنایات ضد‌غزه را متوقف کند. آیا57کشور عربی و اسلامی نمی‌توانند از گذرگاه رفح برای غزه کمک ارسال کنند و فلسطینیان را نجات دهند؟

رژیم صهیونیستی اخبار حملات موشکی یمنی‌ها را سانسور می‌کند
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به عملیات گسترده در کرانه باختری و شمال لبنان اشاره کرد و از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه خبر داد و تأکید کرد: جبهه دیگری نیز وجود دارد که یمن است؛ این کشور موضع شجاعانه و حکیمانه‌ای اتخاذ کرده و حملات متعددی را به اهداف صهیونیستی انجام داده‌ است. برخی از این حملات از طریق ناوهای آمریکایی رهگیری شده‌اند و متأسفانه برخی از عرب‌ها نیز این موشک‌ها را رهگیری و سرنگون کرده‌اند. با وجود این، عملیاتی که یمنی‌ها انجام داده‌اند، حتی اگر به سرزمین‌های اشغالی نرسیده باشند، آثار بزرگی دارد. این در حالی است که این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی رسیده، ولی دشمن صهیونیستی اخبار آنها را سانسور می‌کند. امروز یمن یک دولت و ارتش است و فقط یک جبهه مقاومت نظیر عراق و لبنان نیست.

جنگ غزه، جبهه عراق را علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه فعال کرد
وی تأکید کرد: هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه ناشی از اندیشه همبستگی با غزه است؛ این جبهه‌ها قبل از 7اکتبر به‌ویژه در داخل عراق آرام بود و عامل این التهاب جنگ غزه است. این عملیات‌ها البته می‌تواند به اخراج آمریکایی‌ها از عراق و سوریه کمک کند، اما هدف اصلی که در این حملات مطرح شده کمک به مردم غزه و تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه است. آمریکا اذعان کرده که 46پایگاه این کشور در عراق و سوریه هدف قرار گرفته و 56نفر از آمریکایی‌ها در این حملات مجروح شده‌اند. این در حالی است که آمریکا ناوگان تسلیحاتی خود را به منطقه آورده، ولی قهرمانان مقاومت این تسلیحات را به چالش می‌کشند.

پیام مقاومت خطاب به آمریکایی‌ها: جنگ غزه را قبل از فراگیر شدن متوقف کنید
دبیر کل حزب‌الله اظهار داشت: آمریکایی‌ها براساس اطلاعات و ارزیابی‌های موجود، تهدیداتی را ضد‌یمنی‌ها و عراقی‌ها و ما انجام داده‌اند، اما این تهدیدها نمی‌تواند عملیات مقاومت عراق، لبنان و یمن را متوقف کند. پیام مقاومت این است که اگر آمریکا می‌خواهد منطقه به سمت جنگ فراگیر پیش نرود، جنگ غزه باید متوقف شود، نه اینکه آمریکا بخواهد گروه‌ها را ساکت کند.

سوریه در قلب نبرد غزه قرار دارد
نصرالله گفت: جبهه دیگر در این عرصه سوریه است که قلب جبهه مقاومت است. سوریه با وجود شرایط سختی که دارد از حضور جنبش‌های مقاومت استقبال کرده و تبعات آن را به جان خریده است.

قدرتمندی جبهه مقاومت به‌خاطر پشتیبانی‌های سیاسی و معنوی ایران است
سید حسن نصرالله افزود: جبهه دیگری که باید درباره آن صحبت کرد ایران است. حمایت سیاسی و مادی و معنوی و نظامی ایران از گروه‌های فلسطینی بر کسی پوشیده نیست و امروز این مسئله کاملاً مشخص است. اگر مقاومت در لبنان و فلسطین قدرت دارد و اگر جنبش‌های مقاومت در منطقه قدرتمند هستند به‌خاطر پشتیبانی‌های سیاسی و معنوی ایران است که با مشارکت سوریه و دیگر کشورها انجام می‌شود. اگر دستاوردها و پیروزی‌هایی در منطقه به‌دست آمده، به برکت موضع قاطع و حکیمانه رهبری انقلاب اسلامی ایران است. این رهبر برجسته مقاومت گفت سالیان طولانی از عمر فرمانده بزرگ مقاومت شهید حاج «قاسم سلیمانی» و دیگران در این زمینه سپری شد و آنها از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکردند تا ملت‌های منطقه روی پای خود بایستند. امروز ایران با وجود تمام تهدیدات همچنان بر مواضع خود ایستادگی می‌کند و با هر حمله‌ای که به مواضع آمریکا از عراق و لبنان و کشورهای دیگر صورت می‌گیرد، آمریکا ایران را تهدید می‌کند.

صهیونیست‌ها دست به هر جنایتی بزنند به شرایط قبل باز نمی‌گردند
نصرالله در پایان این سخنرانی خود تأکید کرد: ما در روز شهید با شهدای خود عهد می‌بندیم که در این مسیر ثابت قدم بمانیم و به‌عنوان ملت لبنان و خانواده مجاهدان اهداف شهدا را محقق کنیم و دستاوردهای آنها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا به پیروزی نهایی برسیم که بسیار نزدیک است. صهیونیست‌ها هر جنایتی که انجام بدهند، دیگر به شرایط قبل بازنمی‌گردند و حقیقت غافلگیرکننده‌ای وجود دارد که روزها و هفته‌ها و ماه‌های آینده آن را مشخص خواهد کرد. ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم و همچنان در این مسیر به حرکت خود ادامه دهیم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/233797/-کشورهای-عربی-برای-پایان-جنایات-اسرائیل-به-آمریکا-فشار-بیاورند-