عدد خبر
 

 

5 راهکار جدید مقابله با کم‌آبی

ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو با تأکید بر این‌که جغرافیای ایران از کمبود آب رنج می‌برد، گفت:  یکی از راهکارهای خروج کشور از کمبود آب اصلاح تعرفه‌ها و دیگری استفاده از آب‌های غیرمتعارف است. او ایجاد عزم ملی برای توسعه حکمرانی آب موثر، مدیریت بر مبنای ساختار حوزه‌های آبریز، بازتعریف تخصیص آب و استفاده از آب‌های غیرمتعارف را از جمله راهکارهای مبارزه با کمبود آب برشمرد.

40 درصد جمعیت یارانه‌بگیران حذف می‌شوند

محمدعلی عبدالله‌زاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:   به نظرم در فاز نخست حذف یارانه‌بگیران با درآمد بیش از 2.5‌میلیون نفر بین 20 تا 40‌درصد جمعیت یارانه‌بگیران از لیست حذف شوند. عبدالله‌زاده  افزود:  مجلس و دولت با کلیات این طرح موافق است اما باید تلاش همه کاهش‌ درصد خطا در این طرح باشد.

2/5 درصد تولید ناخالص داخلی برای جبران کسری بودجه

هیأت صندوق بین‌المللی پول به ایران پیشنهاد کرد: سیاست بودجه‌ای به‌گونه‌ای تنظیم گردد که کسری بودجه در ‌سال مالی آتی در حد 2.5‌درصد از تولید ناخالص داخلی مهار شود. این نهاد نوشت: در حالی ‌که ایران و 1+5 تا پایان تیر فرصت توافق دارند شاید زود‌تر از زمان پیش‌بینی شده توافق کنند و ایران دوباره به اقتصاد جهانی بازگردد.

54 چاه نفتی ایران همچنان فعالند

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که از‌ سال 2011 تا ژانویه 2015 تعداد چاه‌های نفتی فعال ایران بدون کاهش 54 حلقه بوده است. این در حالی است که براساس برآوردهای این سازمان تعداد چاه‌های نفتی فعال آمریکا در ماه ژانویه 2015 نسبت به دسامبر 2014 بالغ بر 199 حلقه کاهش یافته و از فعالیت خارج شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23285/عدد-خبر