روی میز خبر
 

 

1300 نفر در ارتباط با جرایم میراث فرهنگی دستگیر شدند
ایلنا| فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:  امسال بیش از ‌ ۱۳۰۰ دستگیری در ارتباط با جرایم حوزه میراث فرهنگی در کل کشور داشته‌ایم.
محمد کربلایی در مورد برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای افزایش نیروی یگان حفاظت این سازمان گفت: ما درصدد افزایش نیروی این یگان هستیم و ساختار پیشنهادی خود را نیز به معاونت توسعه سازمان ارایه داده‌ایم، نظر رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز بر این است که حتما یگان حفاظت ارتقای ساختار داشته باشد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: طرح پیشنهادی ما باید کار‌شناسی شود و سپس به معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری ارسال شده و به تصویب برسد. کربلایی همچنین در مورد تعداد دستگیری‌های مرتبط با تخلفات حوزه میراث فرهنگی در کشور گفت: امسال بیش از‌ ۱۳۰۰ دستگیری در کل کشور داشتیم.
او در پاسخ به این سوال که در بسیاری موارد شنیده می‌شود که یگان حفاظت نتوانسته است، در جلوگیری از تخلفات حوزه میراث فرهنگی به خوبی عمل کند، اظهار کرد: مردم و دوستداران میراث همواره به ما تخلفات را خبر می‌دهند، ما در حد مقدورات و امکانات اقدام می‌کنیم اما تعداد آثار ما در سطح کشور بسیار گسترده است، به‌طوری که اکنون حدود ۳۱‌هزار اثر ثبتی ملی در کشور داریم و بیش از یک‌میلیون اثر نیز در حال ثبت که با پشتیبانی ناجا سعی در حفاظت از همه این آثار داریم.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران: اجازه نمی‌دهیم شهرداری واگن‌ دست دوم چینی بخرد
عضو شورای شهر تهران درخصوص امکان خرید واگن دست دوم چینی توسط شهرداری تهران گفت: اگر شهرداری واگن دست دوم خریداری کند به او تذکر می‌دهیم، زیرا هزینه استهلاک این نوع کالا نباید گریبانگیر کشور شود.
محمد حقانی گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم اما با چنین اقدامی مخالف هستم و چنانچه اطمینان حاصل کنیم که چنین اقدامی صورت خواهد گرفت، طرحی در مخالفت با این عمل و ممانعت از آن در شورای شهر ارایه خواهیم داد و قطعا به شهردار نیز در این‌خصوص تذکر می‌دهیم.
او با اشاره به وجود کارخانه واگن‌سازی در کشور گفت: ما اعتقادی به خرید کالای دست دوم نداریم، چرا که خرید واگن دست دوم به این معناست که این کالا دوران استهلاک خود را در مملکت ما گذرانده و هزینه‌های آن گریبانگیر کشور و شهر ما می‌شود.
چند روز پیش محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود که طی بازدیدی که شهردار تهران از چین داشته قرار شده تا خرید واگن‌های دست دوم چینی را در دستور کار خود قرار دهد که این موضوع اعتراضات زیادی را به همراه داشته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23232/روی-میز-خبر