تحقیقات تحلیلی در ارتباط با میزان فروش جدیدترین سری گوشیهای کمپانی اپل نشان میدهند آیفون 15 فروش خوبی در مقایسه با نسل قبلی خود در کشور چین نداشته است. در دو هفتهای که از عرضه آیفون 15 میگذرد، میزان فروش این دستگاه در چین حدود 4.5 درصد کمتر از زمانی بوده که آیفون 14 معرفی شده است. تحلیلگران پیشبینی میکنند همین کاهش 4.5 درصدی در میزان فروش اولیه در مقایسه با نسل قبلی حاکی از آن است که اپل احتمالاً میلیونها دستگاه آیفون 15 کمتری فروخته است. بر همین اساس ارزش معاملات اپل نیز حدود یک درصد دچار کاهش شده است. برآوردها میگویند کاهش فروش آیفون 15 بهدلیل کاهش تقاضای بازار و رقابت شدید برخی رقبای داخلی از جمله برند هواوی است.
تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی Jefferies عقیده دارند هواوی موفق شده اپل را شکست دهد و اکنون عنوان پرفروشترین برند تولیدکننده گوشیهای هوشمند در چین را از آن خود کرده است. در هفتههای اخیر، بهرغم تحریمهای ایالات متحده علیه هواوی، این کمپانی گوشی میت 60 پرو را در دسترس کاربران قرار داد و با استقبال خوبی هم مواجه شد. در چین برای مقامات دولتی ممنوعیت استفاده از آیفون در محل کار تعریف و علت آن خطرات امنیتی ذکر شده است. کاهش فروش آیفون 15 در چین با فروش بالاتر این گوشیها در ایالات متحده تقریباً جبران شده است، اما از دست رفتن یک بازار پرسود برای اپل خبری نه چندان جالب برای اقتصاد آمریکا میتواند قلمداد شود.