شصت‌وپنجمین جشنواره فیلم برلین در حال برگزاری است
 
ساعت‌ها انتظار در سرما برای عکس و امضا گرفتن از ستارگان سینما!
 

 

شهروند|  در حالی ‌که شبِ‌ گذشته، سی‌وسومین جشنواره‌ فیلم‌فجر به اتمام رسید، شصت‌وپنجمین جشنواره‌ فیلم برلین همچنان در حال برگزاری است.  در این دوره از جشنواره، چهار فیلم ایرانی حضور خواهند داشت، برای مثال جعفر پناهی با فیلم «تاکسی» در این جشنواره حاضر است. فیلم «مادر قلب اتمی» علی احمدزاده هم اولین نمایش اش را با عنوان کارگردان، ‌محمدرضا گلزار (بازیگر این فیلم)،‌ منیژه حکمت و ...  را در این جشنواره برگزار کرد.  احمدزاده نخستین نمایش فیلم را به ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی تقدیم کرد  اما جشنواره بین‌اللملی فیلم برلین جذابیت‌های دیگری هم دارد.
به گزارش مهر، در سرمای این روزهای شهر برلین علاقه‌مندان به سینما از ساعت‌ها قبل به انتظار می‌نشینند تا هنرپیشه‌های موردعلاقه‌شان را روی فرش قرمز ملاقات کنند، سلفی بگیرند و امضای آنها را داشته باشند. شهر برلین این روزها با برگزاری شصت‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین حال‌وهوای متفاوتی دارد، هوای سرد این شهر نیز نتوانسته علاقه‌مندان به سینما را در خانه‌های خود نگه دارد.  این روزها از شهرهای مختلف عاشقان سینما به این شهر سفر کرده‌اند تا از نزدیک شاهد برگزاری یکی از مهمترین و معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم باشند.
جشنواره‌ای که با حضور ستارگان بزرگ‌ هالیوود می‌درخشد و نمایش فیلم‌های جدید و بحث‌برانگیز در بهترین سالن‌های سینمایی نیز نمی‌تواند به اندازه دیدن بازیگران مطرح سینمای جهان برای مردم جذاب باشد. هرچند در مکان‌هایی که برای فروش بلیت فیلم‌های سینمایی حاضر در جشنواره برای مردم در نظر گرفته شده است، افرادی را می‌بینیم که در این هوای سرد شب تا صبح در کنار محل خرید بلیت‌ها می‌خوابند تا اولین نفری باشند که می‌توانند بلیت فیلم‌های موردعلاقه خود را خریداری کنند، اما از تماشای این صف‌ها جذاب‌تر، کسانی هستند که ساعت‌ها در کنار فرش قرمز تعدادی از سینماها منتظر می‌مانند تا شاید ستاره محبوب‌ هالیوودی خود را ببینند.
تنها کافی است سری به سالن‌های اصلی نمایش فیلم‌ها در سطح شهر بزنید، آن وقت افرادی را می‌بینید که کنار فرش قرمز نشسته‌اند و منتظر حضور بازیگران هستند. تعدادی روی زمین، تعدادی روی صندلی‌هایی که با خود آورده‌اند و تعدادی نیز با کیسه خواب‌های گرم حضور دارند تا در زمان‌هایی که هنوز بازیگران رروی فرش قرمز حضور پیدا نکرده‌اند، بتوانند کمی
 استراحت کنند.
هرچند نمایش فیلم‌ها از ساعت 9صبح در سینماها آغاز می‌شود، اما معمولا هرچه به ساعت‌های پایانی شب نزدیک می‌شویم رفته‌رفته به تعداد افرادی که در کنار فرش قرمز ایستاده‌اند، افزوده می‌شود و گاهی این تعداد به بیش از 200نفر جلو در هر سینما می‌رسد. بی‌شک برای مخاطبان سینما از نزدیک دیدن ستاره‌هایی که همیشه روی پرده سینماها می‌دیدند از هر اتفاق دیگری در کنار برگزاری جشنواره فیلم برلین بسیار بااهمیت‌تر است.  یکی دیگر از اتفاقات جالب در حواشی برگزاری جشنواره برلین این است که تعدادی از مکان‌های نمایش فیلم‌ها در کنار برخی از مراکز تجاری شناخته شده در این شهر قرار دارد.  هرچند روز یکشنبه تمامی مراکز تجاری در شهر برلین تعطیل است، اما مراکزی که در کنار سینماهای جشنواره فیلم برلین قرار دارند، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند تا بتوانند با حضور توریست‌ها در شهر موفقیت‌هایی را در حوزه فروش به‌دست آورند، البته عکاسان و خبرنگاران معمولا در کنار کاخ اصلی جشنواره حضور دارند تا بتوانند لحظه حضور بازیگران روی فرش قرمز را ثبت کنند. یکی از جذابیت‌های این جشنواره این است که فرش قرمز محدود به یک سالن نمی‌شود و در کنار اکثر سالن‌های نمایش فیلم فرش قرمز وجود دارد تا بازیگران برای ملاقات با علاقه‌مندان و گرفتن و عکس و دادن امضا در مکان‌های مختلفی حضور داشته باشند و دوستدارانشان بتوانند آنها را ملاقات کنند.
  با لویزا یکی از عاشقان سینما که در کنار یکی از این صف‌ها در کنار سینما زوو پلاس روی یک صندلی نشسته و انتظار می‌کشید گفت‌وگو ی کوتاهی داشتیم، او از شهر ‌هامبورگ برای حضور در جشنواره برلین
 آمده است.
 این دختر جوان 20ساله هر روز صبح فاصله بین‌ هامبورگ و برلین را با قطارهای سریع‌السیر طی می‌کند تا بتواند از نزدیک در این رویداد هنری شرکت کند. او گفت: «دیدن بازیگران مطرح سینمای جهان آن هم از نزدیک برای من بسیار جذاب است تا امروز توانستم کریستین بیل را از نزدیک ببینم که این مسأله بسیار هیجان‌انگیز و جذاب بود. هرچند زمان زیادی را صرف انتظار برای دیدن این هنرمندان می‌کنم اما مساله‌ای که وجود دارد با برگزاری جشنواره در برلین قیمت بعضی از اجناس مورد نیاز افزایش پیدا کرده و من مجبورم هر آنچه را که لازم دارم با خودم همراه بیاورم.»
این علاقه‌مند به سینما در پایان عنوان کرد: «سعی می‌کنم هرسال در این جشنواره حضور داشته باشم، البته گاهی هم فیلم می‌بینم اما صف‌های طولانی تماشای فیلم سبب می‌شود که گاهی نتوانم بازیگران موردعلاقه خود را ببینم به ‌هر حال بیشتر ترجیح می‌دهم تا در این صف‌ها حضور داشته باشم تا در کنار صف خرید بلیت فیلم‌های جشنواره.  این چیزی است که من را بیشتر از دیدن یک فیلم خوشحال می‌کند.»
جایزه خرس نقره‌ای نیز به بهترین بازیگر مرد، بازیگر زن، کارگردان و فیلمنامه‌نویس تعلق می‌گیرد.  جایزه بزرگ داوری و جایزه آلفرد باوئر برای فیلم بلندی که چشم‌اندازهای جدید ایجاد کند نیز در همین بخش اهدا می‌شود.  اما علاوه بر آرنوفسکی، ‌دانیل بروئل بازیگر آلمانی که در فیلم «خداحافظ لنین» بازی کرده بود، بانگ جون- هو کارگردانی از کره‌جنوبی سازنده فیلم «برف روب»، مارتا دی لورنتیس تهیه‌کننده آمریکایی، کلادیا یوسا کارگردان پرویی، آدری تاتو بازیگر فرانسوی فیلم «املی» و متیو واینر تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی آمریکایی «مد من». دیگر اعضایِ هیأت داوری هستند.  ضمن آن‌که برخلاف جشنواره کن و ونیز، جشنواره فیلم برلین به روی عموم گشوده است و هزاران نفر در طول جشنواره صف می‌بندند تا در هوای سرد موفق به خرید بلیت‌های جشنواره شوند. علاوه بر آن، در این دوره از جشنواره، فیلم‌هایی از ورنر هرتسوگ، پیتر گرین اوی، ترنس مالیک و ویم وندرس خواهد بود و وندرس امسال خرس طلایی افتخاری جشنواره 2015 را نیز برای یک عمر دستاوردهای هنری دریافت خواهد کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23215/ ساعت‌ها--انتظار-در-سرما- برای-عکس-و-امضا-گرفتن-از-ستارگان-سینما!