اخبار كوتاه
 

 

شامگاه شنبه 25 بهمن‌ماه از ساعت 30: 19 نمایشنامه اکوئوس نوشته پیتر شفر به ترجمه آناهیت بنایی و به کارگردانی محمد یعقوبی در سالن تئاتر باران خوانده می‌شود. بازیگران این کار عبارتند از:  افشین اخلاقی، الهه اصغری، سیدعلی خوانساری، المیرا دهقانی، ‌الهام دهقانی، فرید فرمانبرداری، ‌فرنوش مرواری، سامان مظلومی، ‌آفرین نوری‌نژاد و وحید ورسه.

مهدی شفیعی با حکم دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر پیام داد. در بخشی از این پیام آمده است که در سی امین دوره از جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شاهد جریان هنری ارزشمندی هستیم كه نه‌تنها در میان جامعه موسیقی ایران به‌ویژه نسل هنرجویان جوان كشور، بلكه در عرصه بین‌المللی نیز فستیوالی شناخته شده و معتبر محسوب می‌شود و هر ساله هنرمندانی از سایر كشورها، با افتخار به ایران عزیمت و در جشنواره فجر میهمان مخاطبان ایرانی می‌شوند.

رخشان بنی‌اعتماد بانوان ایرانی را به تماشای بازی تیم فوتبال ملی زنان ایران با ازبکستان دعوت کرده است.

کتاب عجملر در بردارنده آثار موسیقدانان ایرانی و همچنین داستان زندگی بنان در کتاب «از نور تا نوا» منتشر شد.

گلاره جمشیدی از در دست چاپ قرار گرفتن دومین مجموعه شعر خود با نام «خودنوازی ساز تنها» و ترجمه مجموعه‌ داستانی از «مارگارت اتوود» خبر داد.

50 بازیگر تئاتر، پرفورمنس ضد داعشی
«آ دم» را پنجشنبه 23 بهمن ساعت 30: 16 در محوطه تئاترشهر اجرا می‌کنند. شعله محمدی طراح و کارگردان این پرفورمنس ترس از مردم و گروه‌های تروریستی مانند داعش را دست‌مایه این کار قرار داده تا برای نخستین‌بار در ایران و جهان، نمایشی ضدداعشی روی صحنه  برود.

دنیل کریک مامور 007 جیمزباند 24 زمان فیلمبرداری زخمی شد.

نمایش «اهالی ماه» به کارگردانی محمد ساربان روی صحنه می‌رود. این نمایش که نوشته آویوا راول(نمایشنامه‌نویس کانادایی) با ترجمه آهو خردمند از 26 بهمن‌ماه هرشب در تماشاخانه پرویز فنی‌زاده اجرا می‌شود.

سی امین موسیقی فجر همزمان با تهران در استان البرز از 25 تا 30 بهمن ماه میزبان 6 گروه موسیقی خواهد بود.

هوشنگ قوانلو بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که چند روز پیش به دلیل عارضه مغزی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان پیامبران بستری شده بود با بهبودی نسبی به بخش منتقل شد.

آرپینه ایسرایلیان نوازنده پیانو و آستقیك وادانیان نوازنده ویولن در بخش بین‌المللی سی امین جشنواره موسیقی فجر به دونوازی می‌پردازند.

کیانو ریوز و کریستینا هندرکسن هم به جمع بازیگران فیلم «شیطان نئونی» پیوستند. این فیلم اجتماعی حال و هوایی افشاگرانه و دلهره آور دارد.

با اقبال از فیلم «لبه اره آهن‌بری» که قرار است با حضور مل گیبسون ساخته شود، بازار فروش امتیازهای پخش این فیلم در جشنواره برلین داغ است.

رشید وطن‌دوست، سرپرست گروه موسیقی «سهند» با اعلام جزییات تازه‌ترین کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر از مسئولان موسیقی کشور خواست به تعطیلی دنباله‌دار ارکستر ملی پایان دهند.

فرزاد فرزین خواننده پاپ در جشنواره موسیقی فجر تعدادی از قطعات عاشقانه از آلبوم‌های شلیک، شانس، شوک، تعقیب و شراره را اجرا می‌کند.

در آخرین اجرای نمایش «کاسپار»، پروفسور احمد کامیابی‌مسک، مسعود دلخواه و رحمت امینی به دیدن این نمایش نشستند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23214/اخبار-كوتاه