اقتصاد جهان
 

 

 کاهش 8‌درصدی نیروی کار «هالیبرتون»: «هالیبرتون»،شرکت خدمات و تجهیزات استخراج نفت‌وگاز روز سه‌شنبه اعلام کرد حداقل 5‌هزار کارگر خود را اخراج خواهد کرد. این شرکت به دلیل کاهش قیمت نفت مجبور است 6.5 تا 8‌درصد نیروی کار خود را اخراج کند، البته‌ هالیبرتون هیچ‌گونه جزییاتی درباره زمان کاهش نیرو یا مقدار خسارتش اعلام نکرده است. این شرکت همچنین در ماه دسامبر‌ هزار نفر از کارگران خود که در نیمکره شرقی مشغول بودند را اخراج کرد (شیکاگوتریبیون)

  سیستم ارز آزاد در ونزوئلا:  ونزوئلا در اقدامی ناگهانی «بستر ارز خارجی آزاد» ایجاد کرده که احتمالا ارزش بولیوار را خواهد کاست. دلیل این اقدام دولت بحرانی است که به دلیل کاهش قیمت نفت به‌وجود آمده است. تغییرات ارزی در این کشور عبارتند از: کاهش کنترل‌های ارزی 12ساله و برداشتن گام‌هایی به سمت اقتصاد بازاری زیرا مدل اقتصاد دولتی که هوگو چاوز خلق کرد اکنون با رکود روبه‌رو شده است (رویترز)

  تعهد به ایجاد فعالیت‌های اقتصادر در G20: در اجلاس 2روزه G20 در استانبول، مقامات مالی و بانکداران معتقدند بودند بسیاری از کشورهای با کاهش رشد اقتصادی، چشم‌اندازه تیره و افزایش نابرابری درآمد روبه‌رو هستند. آنها تعهد کردند با استفاده از ابزارهای سیاست‌گذاری مالی فعالیت‌های اقتصادی را تقویت کنند. آنها همچنین از اقدام بانک مرکزی اروپا برای حمایت از روند بهبود در منطقه یورو پشتیبانی کردند    (آسوشیتدپرس)

  پیش‌بینی متوسط ۵۵دلاری قیمت نفت:  آژانس بین‌المللی انرژی طی گزارش خود متوسط قیمت جهانی هر بشکه نفت در ‌سال 2015 را معادل 55دلار پیش‌بینی کرد. این آژانس همچنین پیش‌بینی کرده قیمت نفت در‌ سال 2020 به متوسط 73دلار در هر بشکه خواهد رسید. (سی‌ان‌ان)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23207/اقتصاد-جهان