روی خط خبر
 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: آگاهی مردم، کار را برای متحجرین سخت می‌کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حقیقتاً انقلاب اسلامی در تمام دنیا بی‌سابقه و بی‌نظیر است که در نتیجه حرکت‌های خودجوش مردمی در سراسر ایران پدید آمد. به گزارش ایلنا، آیت‌الله
‌هاشمی رفسنجانی صبح دیروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با تکریم نقش مردم در مراحل مختلف و اهمیت این حضور در شرایط فعلی گفت: مردم ایران با حضور در راه‌پیمایی 22 بهمن به دنیا ثابت می‌کنند که انقلاب را تنها نمی‌گذارند. وی مردم را سرمایه اصلی و مهمترین علت موجبه و مبقیه انقلاب خواند و گفت: وظیفه دلسوزان است که از مردم حمایت کنند و نگذارند مردم مأیوس شوند. آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی با یادآوری شرایط قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال 92 که ظاهر امر به نفع جریان‌های دیگر بود، گفت: من با اطلاعاتی که از رشد آگاهی مردم داشتم، در دیدارهای که دیگران ناامید بودند، تأکید می‌کردم که دیگر با هیچ رسانه‌ای نمی‌توانند این مردم را
 فریب دهند.

دادستان کل کشور: دستگاه قضا باید در تراز عدالت علی(ع) باشد
دادستان کل کشور با بیان این‌که دستگاه قضا باید در تراز دستگاه قضا و عدالت امیرالمومنین باشد، گفت: اعتقاد به قانون و مبانی اسلامی و دینی برای قضات یک ضرورت است. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسمی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم قضایی با حضور جمعی از دانشجویان و مسئولان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: عدالت قضایی و عدم اطاله دادرسی از نکات مهم و مورد توجه است؛ چرا که سلامت دستگاه قضا امری مهم است و سلامت یک قاضی می‌تواند در سلامت دستگاه قضایی موثر باشد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با بیان این‌که لازمه تعالی حکومت این است که افراد و مسئولان آن هم اعمال قدسی داشته باشند، گفت: قدسی شدن و قدسیت در حوزه قانون‌گذاری و اجرا و قضا جریان دارد و مسأله قوانین و مقررات و بهره‌مندی از دین و آموزه‌های دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی امری مهم و قابل توجه است.

با حضور جانشین وزیر دفاع: جنگنده و جت آموزشی پیشرفته صاعقه 2 رونمایی شد
در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه ۲۲ بهمن سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، هواپیمای جدید جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام صاعقه ۲، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گردید.  به گزارش ایلنا، امیر حاتمی در حاشیه این مراسم در سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت ناوگان هوایی نیروهای مسلح با تکیه بر توان بومی گفت: هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین صاعقه ۲ که توسط دانشمندان و متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت و همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است با ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریت‌های تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد بهره برداری قرا ر می‌گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: در انتخابات اجازه هیچ فعالیت غیرقانونی به کسی نمی‌دهیم
محمدحسین مقیمی گفت:  جایگاه فرمانداران و بخشداران بسیار رفیع بوده و چیزی نیست که دیگران به ما بدهند بلکه قانون در اختیار ما قرار داده است. به گزارش ایسنا، مقیمی در نشست با فرمانداران و بخشداران خراسان شمالی اظهار کرد: باید فرمانداران و بخشداران جایگاه خود را به درستی بشناسند و به آن توجه کنند. مقیمی با تأکید بر این‌که اجازه هیچ فعالیت غیرقانونی را در بحث انتخابات به کسی نمی‌دهیم، ادامه داد: وظیفه داریم از تمام تشکل‌های شناسنامه‌دار حمایت کنیم و در این راستا شاخص‌های منفی را مثبت و شاخص‌های مثبت را ارتقا دهیم.

سردار شریف: سخنرانی الهام ربطی به کلیت سپاه ندارد
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت: برنامه‌هایی که بسیج محلات یا سازمان‌ها با آرم سپاه برگزار می‌کنند ربطی به کلیت سپاه ندارد. سردار رمضان شریف، در گفت‌وگو با ایلنا، در توضیح وجود آرم سپاه پاسداران در پوستر سخنرانی غلامحسین الهام گفت: بعید می‌دانیم خود سپاه امروز چنین برنامه‌ای را برگزار کرده باشد. وی ادامه داد:  گاهی ممکن است بسیج محلات یا سازمان خاصی برنامه‌ای را برگزار کنند، که درآن صورت حتما آنها از آرم سپاه با توضیح پایگاه یا حوزه استفاده می‌کنند و آن برنامه ارتباطی با کلیت سپاه ندارد.  شریف  گفت:  در برنامه‌هایی که چند سازمان و نهاد مشترک برگزار می‌کند، ممکن است سپاه پاسداران هم به صورت رسمی یکی از این نهادها باشد، در این صورت استفاده از آرم سپاه در پوستر یا آن برنامه مشکلی ندارد اما در مورد این برنامه، بعید می‌دانم سپاه برگزار‌کننده آن باشد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23157/روی-خط-خبر