«شهروند» عملکرد ورزشکاران ایران در روز یازدهم مسابقات آسیایی را بررسی می‌کند
 
ششمین طلای کاروان ایران کسب شد
 

 

[شهروند] مسابقات آسیایی هانگژو روزهای پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد و با گذشت 11 روز از آغاز این رقابت‌ها، ورزشکاران کشور ما تاکنون موفق به اخذ 35 مدال شده‌اند. 35 مدالی که متشکل از 5 طلا، 14 نقره و 16 برنز بوده و ما را در رنکینگ یازدهم کشورهای حاضر در این رقابت‌ها قرار داده است.

روز پرمدال ایران در هانگژو با درخشش در دوومیدانی و کوراش
روز دوشنبه، دهم مهر ماه، روز نسبتا پرمدالی برای ورزشکاران کشورمان به‌ویژه در دوومیدانی بود، جایی که حسین رسولی در رشته پرتاب دیسک موفق به کسب عنوان طلا شد و احسان حدادی مدال نقره را در همین رشته از آن خود کرد. این درحالی بود که احسان حدادی که چهار مدال طلای بازی‌های آسیایی را دارد، در رکوردهای چند ماه اخیر خود نتوانسته بود بیشتر از 60 متر را پرتاب کند، اما این بار توانست رکوردی جالب را ثبت کند و حتی برای دقایقی صدرنشین هم باشد. با این حال، پرتاب 62.04 متری حسین رسولی باعث شد او برای اولین‌بار مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کند و باوجود اینکه کسی انتظار کسب مدال طلا در این رشته را نداشت، این مدال خوش‌رنگ را بر گردن بیاویزد.
به جز دوومیدانی، روز دوشنبه در رشته کوراش هم موفق به کسب مدال طلا شدیم و صادق آذرنگ در روز پایانی این رقابت‌ها، درخشش ورزشکاران این رشته را تکمیل کرد. صادق آذرنگ، کوراش‌کار فدراسیون ووشو در وزن ۹۰- کیلوگرم خوش درخشید و موفق شد با شکست ورزشکارانی از هند، ترکمنستان و کره‌جنوبی مدال خوش‌رنگ طلا را به دست بیاورد. پیش از این، در همین روز و در همین رشته، ملیکا امیدوند هم در وزن 87 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شده بود.
دو مدال برنز در رشته قایقرانی نیز تکمیل‌کننده روز پرمدال ورزشکاران ایرانی در هانگژو بود. جایی که پیمان قویدل و سپهر ساعتچی در کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان با حریفانی  از تایلند، ازبکستان، قزاقستان، چین، کره، قرقزستان، سنگاپور و عراق به آب زدند. ساعتچی و قویدل در این رقابت و با زمان 1:39.291 صاحب مدال برنز شدند و نخستین مدال ایران آب‌های آرام ایران در کایاک دونفره مردان را در کارنامه خود ثبت کردند. همچنین در ادامه این رقابت‌ها، عادل مجللی و کیا اسکندانی در آخرین رقابت نمایندگان کشورمان در روز نخست فینال‌های مسابقات آب‌های آرام بازی‌های آسیایی در کانوی دونفره 500 متر مردان به مصاف رقبا رفتند. مجللی و اسکندانی در مصاف با حریفانی از اندونزی، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، ژاپن، کره، ویتنام و هند با زمان 1:57.882 سوم شدند و مدال برنز رقابت‌ها را به دست آوردند.

کوهنوردی: ششمین طلا را علیپور دشت کرد
رضا علیپور، کوهنورد سرعتی کشورمان، که در ابتدا با از پیش برداشتن حریفانی از کشورهای هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی و اندونزی به فینال راه یافته بود، موفق شد با ثبت زمان 5.302، بالاتر از جین‌بائو لانگ از چین که به دلیل افتادن از صخره موفق به ثبت زمان نشد، در جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار بگیرد و ششمین طلای کاروان ایران را به دست آورد.

قایقرانی: درخشش ادامه دارد، کاظمی برنز گرفت
 در ادامه آخرین روز از مسابقات فینال قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های آسیایی، روز گذشته (سه‌شنبه ۱۱مهرماه) رقابت‌های کایاک تک‌نفره ۵۰۰ متر برگزار شد. هدیه کاظمی، نماینده ايران در این ماده و در رقابت با حریفانی از چین، هند، کره، سنگاپور، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان و تایلند با ثبت زمان 2:00.63 و با اختلاف ناچیز نسبت به حریف سنگاپوری در رده سوم قرار گرفت و برنزی شد.
از مهم‌ترین اتفاقات روز گذشته مسابقات هانگژو می‌توان به حذف تیم‌ملی بسکتبال اشاره کرد که با شکست نزدیک 84 بر 83 برابر فیلیپین حذف شدند. سایر ورزشکاران در رشته‌های دیگر نیز موفق به کسب مدال نشدند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/231514/ششمین-طلای-کاروان-ایران-کسب-شد