مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدودههای ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: «تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.»
مجتبی شفیعی در مورد تغییرات در طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: «محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخصها به تصویب رسید.»
شفیعی در مورد تغییرات در طرح ترافیک جدید گفت: «در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانهتر شود. در گذشته پرداختهای عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید به گونهای عوارض محاسبه شود که علاوه بر دو آیتم فعلی، یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، باید میزان پیمایش و عوارضی را که هر خودرو برای شهر ایجاد میکند، مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد میکند. بر این اساس، با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستمهای آی تی در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است، شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سالجاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانهتر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.»
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران ادامه داد: «تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.»