تقدیر از خادمان اربعین ادامه دارد
 
درخشش هلال سرخ در ایران و جهان
 
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر: لباس‌های سرخ و سفید هلال‌احمر در میان جمعیت میلیونی زائران اربعین به خوبی درخشید دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با ارسال پیامی از خادمان اربعین قدردانی کرد
 

[شهروند] دوشادوش هم به صف شدند و به زوار اربعین خدمتگزاری کردند. زواری که امسال رکورددار بودند. زائران، رشد چشمگیری داشتند اما راهپیمایی ایمن‌تری حاکم بود. هلال‌احمر کشورمان در ایمنی و سلامت این گردهمایی بزرگ، نقش کلیدی داشت. این جمعیت در داخل کشورمان به اجرای طرح ویژه اربعین پرداخت و علاوه بر آن در خاک کشور عراق نیز به‌عنوان تنها ارگان ایرانی حضور داشت که خدمات امدادی و درمانی به زائران ارائه کرد. خدمات، بشردوستانه، بی‌وقفه و شبانه‌روز بود.فارغ از جنس، نژاد و ملیت، زنجیره‌ای از ایثار و فداکاری تشکیل دادند و خدمتگزاری را تمام کردند. نقش پررنگ و برجسته هلال‌احمر در اربعین، حالا دیگر بر کسی پوشیده نیست. مسئولان عالی‌رتبه کشور در مراسم‌های مختلف یا پیام‌های جداگانه از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در اربعین 1402تقدیر کردند.

تقدیر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از هلال‌احمر ایران
دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر هم به این صف طولانی پیوست و از خدمات هلال‌احمر ایران در مراسم اربعین حسینی، قدردانی کرد.جاگان چاپاگان معتقد است: «جمعیت هلال‌احمر ایران، به‌عنوان عضو برجسته فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، یک جمعیت ملی کلیدی شناخته می‌شود که همیشه آماده کمک به افراد نیازمند حمایت است. اقدامات و فعالیت‌های این جمعیت ملی در بالاترین سطح جهت پاسخ به سوانح و بحران‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌پذیرد.
در سال‌جاری، با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تجمعات انبوه، در شهر مقدس کربلا شاهد حضور شبانه‌روزی کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات ارزشمند بشردوستانه به حاضران در این تجمع انبوه بودیم. فعالیت جمعیت هلال‌احمر ایران در سوانح و حوادث بزرگ منجر شده است تا بتواند در چنین تجمعات انبوهی حمایت مناسب را به‌عمل آورد. کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران به‌طور مستمر توانمندی‌های خود را به واسطه درس‌های فراگرفته شده از تجربیات قبلی بهبود می‌بخشند، به‌طوری که آنها قادر به پیشگیری، مقابله و کنترل هرگونه چالش ناشی از تجمعات انبوه هستند.»دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، به‌دلیل مدیریت حمایت‌های بشردوستانه کلیدی از افراد حاضر در تجمعات انبوه تقدیر کرد. او همچنین از کارکنان، اعضای جوان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران که در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند، قدردانی کرد.

جزئیات مراسم بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس و تجلیل از خادمان جمعیت هلال‌احمر
این در حالی است که مراسم بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس و تجلیل از خادمان جمعیت هلال‌احمر در اربعین حسینی با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده‌ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
در این مراسم سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با گرامیداشت یادو‌خاطره شهدای «دفاع‌مقدس»، از داوطلبان هلال‌احمر در اربعین حسینی تقدیر کردند. همچنین از خانواده شهدای امدادگر هلال‌احمر در دوران دفاع‌مقدس تجلیل شد.سردار سلامی‌، فرمانده کل سپاه پاسداران، در این آیین اقدامات هلال‌احمر را دل‌انگیز و شایسته تحسین دانست. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر هم گفت: «حضور و خدمات‌رسانی داوطلبان امدادگر هلال‌احمر در مراسم اربعین حسینی، بدون توجه به نژاد و ملیت بود.» روزنامه شهروند گزارش کامل سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مراسم بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس و تجلیل از خادمان جمعیت هلال‌احمر در اربعین حسینی را در شماره دوشنبه دهم مهرماه منتشر کرد.

درخشش هلال‌احمر در اربعین
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر هم در این مراسم گفت: «دیروز جوانان و مردم ایران از ارزش‌ها و میهن دفاع کردند و امروز این جوانان داوطلب هلال‌احمری در اربعین امام حسین(ع) اینچنین برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی حضور یافتند. لباس‌های سرخ و سفید هلال‌احمر در میان جمعیت میلیونی زائران اربعین به خوبی درخشید.»
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به شجاعت‌ها و فداکاری‌های شهدا در هشت‌ سال دفاع‌مقدس، امنیت، آرامش و اقتدار کنونی کشور را مرهون رشادت‌ها و جانبازی‌های آنان دانست.
او گفت: «دفاع‌مقدس» از پرافتخارترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی است. دشمنان با شروع جنگ هشت ساله در 31شهریورماه 1359یقین داشتند، می‌توانند نظام اسلامی ایران را که 19ماه از آن می‌گذشت، از میان بردارند، اما این ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با مقاومت، دشمنان خود را شکست می‌دهد.در دوران جنگ تحمیلی و نابرابر، رزمندگان اسلام توانستند در برابر جهانیان ایستادگی کنند و آرزو‌های آنها را با شکست مواجه سازند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی افزود: «دشمن تصور می‌کرد در ظرف چند روز، ایران را اشغال می‌کند اما ایرانیان در سایه ایمان خود در برابر صدام و صدامیان ایستادند و پیشانی آنان را به خاک ساییدند.»او در ادامه به فعالیت‌های بی‌بدیل جمعیت هلال‌احمر در ۸ سال دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: «از مهم‌ترین اینها می‌توان ‌به خدمات شایسته مرحومه بهجت افراز در اداره جست‌وجوی مفقودان و اسرا در دوران دفاع‌مقدس و پس از آن برای شناسایی اسرای ایران اشاره کرد.»معزی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به حاضران با بیان اینکه شما، هم زائر و هم خادم‌الحسین(ع) بودید، گفت: «شما در جمعیت هلال‌احمر، جمعیت سلامت، جمعیت صلح و صمیمیت بودید و همگان شاهد بودند داوطلبان هلال‌احمر چگونه در مسیر زیارت و پیاده‌روی اربعین به زائران اباعبدالله‌الحسین و‌ همچنین علی ابن موسی الرضا علیهم‌السلام خالصانه خدمت می‌کنند.»
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: «داوطلبان هلال‌احمر نه‌تنها به زائران امام حسین(ع) کمک کردند بلکه مهربانی، لطف، صلح، صفا، برادری و اخوت را هم به نمایش گذاشتند و اینچنین جهانیان شاهد بودند که لباس‌های سرخ و سفید شما در میان جمعیت میلیونی زائران اربعین چگونه به خوبی درخشید.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/231453/درخشش-هلال-سرخ-در-ایران-و-جهان