«شهروند» عملکرد ورزشکاران کشورمان در مسابقات هانگژو را بررسی می‌کند
 
یک نقره و یک برنز دستاورد کاروان ایران در روز هفتم
 

 

 [شهروند] هفتمین روز از مسابقات آسیایی هانگژو با کسب یک برنز و یک نقره برای ملی‌پوشان کشورمان همراه شد و به این ترتیب در پایان این روز از مسابقات، تیم کشورمان با 3 طلا، 11 نقره و 11 برنز یعنی مجموع 25 مدال در جایگاه دهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. در ادامه گزارشی درخصوص عملکرد ملی‌پوشان کشورمان در روز هفتم رقابت‌ها خواهیم داشت.

تیراندازی: رستمیان و جوهری‌خو، برنز تیراندازی را کسب کردند
در رقابت‌های تیراندازی، تیم تپانچه میکس ایران که با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو در خط آتش قرار گرفته بودند، در مجموع موفق به اخذ 575 امتیاز در دور مقدماتی شدند تا بعد از چین و هند در جایگاه سوم قرار بگیرند. رستمیان و جوهری‌خو در دیدار نهایی به مصاف پاکستان رفتند و با برتری 16 بر 14 برابر حریف، مدال برنز تیمی را از آن خود کردند و به این ترتیب پرونده تیم تپانچه ایران با کسب یک مدال برنز در مسابقات آسیایی بسته شد.

کوراش: یازدهمین نقره کاروان توسط بریمانلو کسب شد
در وزن منفی 66 کیلوگرم، وحید بریمانلو نماینده کوراش ایران در مسابقات هانگژو بود. او در دور اول موفق به حذف نماینده کشور ویتنام شد و سپس از سد رقیبانی از چین تایپه و تاجیکستان گذشت. بریمانلو در مبارزه نهایی برابر شتوربابین ازبکستانی برای پیروزی بسیار مصمم نشان داد، ولی حریف ازبکی امتیاز ککو از او گرفت و سپس امتیاز یوکو دیگری را هم گرفت تا از نماینده کشورمان پیش بیفتد. کسب مدال نقره توسط ملی‌پوش کوراش کشورمان، یازدهمین مدال نقره کاروان ایران در رقابت‌های آسیایی هانگژو بود.

قایقرانی: 8 قایقران راهی فینال شدند
روز هفتم مسابقات آسیایی هانگژو، روز بسیار شلوغی برای قایقرانان کشورمان بود. هشت ملی‌پوش کشورمان در مسافت‌های مختلف به رقابت با حریفان خود پرداختند و درنهایت راهی فینال مسابقات شدند. علی آقا میرزایی در کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، محمد نبی رضایی در کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره ۵۰۰ متر، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان و عادل مجللی و کیا اسکندانی درکانو دونفره ۵۰۰ متر به فینال این مسابقات صعود کردند.

تنیس روی میز: برنز مشترک قطعی شد
تیم تنیس روی میز نوشاد و نیما عالمیان در رقابتی حساس در مرحله یک‌چهارم نهایی، برابر تیم ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر  پیروز شد و با تاریخ‌سازی، مدال برنز مشترک خود را قطعی کرد.  این برد ارزشمند مدال برنز تیم دوبل تنیس روی میز ایران برای نخستین‌بار در تاریخ قطعی شد و حالا این دو برادر برای صعود به فینال رقابت‌های دوبل مردان باید در مرحله نیمه نهایی و در جو وحشتناک ورزشگاه گونگشو با تیم دو نفره چین دیدار کنند.

دوومیدانی: اسماعیل‌نژاد و تفتیان از کسب مدال بازماندند
حسن تفتیان در دور نیمه‌نهایی دوی ۱۰۰ متر مردان، زمان ۱۰.۱۳ ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر اول گروه خود به فینال صعود کرد. او با این حد نصاب، بهترین رکورد فصل خود را به ثبت رساند.
تفتیان در فینال، زمان ۱۰.۱۴ ثانیه را ثبت کرد و چهارم شد و به مدال نرسید. حمیده اسماعیل‌نژاد در فینال دوی ۱۰۰ متر زنان با ۱۱ ثانیه و ۵۴صدم ثانیه هفتم شد. پیش از این نیز فرزانه فصیحی با حذف از مرحله گروهی از صعود به فینال باز مانده بود.

شطرنج: پیروزی مقتدارنه تیم مردان برابر قزاقستان
تیم‌ملی شطرنج مردان ایران در جریان مرحله دوم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمد امین طباطبایی مقابل تیم قزاقستان به برتری ۳ بر یک دست یافت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/231375/یک-نقره-و-یک-برنز-دستاورد-کاروان-ایران-در-روز-هفتم