اخبار كوتاه
 

 

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور در آیین نمایش رسمی فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» تصریح کرد:  تمام تلاش‌ خود را انجام می‌دهیم تا این فیلم سینمایی هم در ایران و هم کشورهای دیگر به بهترین شکل ممکن دیده شود،  البته من فیلم را قبلا دیده بودم اما بر این باورم که این فیلم یکی از بزرگترین و درخشان‌ترین آثار سینمای ایران است که فکر می‌کنم مهم‌ترین پیامی که داشت، مهربانی و گذشت پیامبر مهر و دوستی حضرت محمد (ص) است که پیامبر رحمت‌الهی است.

نصرالله رادش که با سریال مهران مدیری - «اتاق عمل» - به تلویزیون بازگشت‌، می‌گوید:  در طول این مدت چندین کار به من پیشنهاد شد، اما همچنان به خاطر کار مهران مدیری آنها را رد کردم و منتظرم ساخت این مجموعه دوباره به جریان بیفتد.

در حالی که برندگان جوایز اسکار به‌زودی اعلام می‌شوند، بسیاری از منتقدان سینمایی بیشتر از آن‌که به نامزدهای کسب جایزه بپردازند، مشغول تجزیه‌وتحلیل مواردی هستند که امسال آکادمی اسکار آنها را نادیده گرفته است.  از نمونه‌های برجسته نادیده گرفته شدن در جوایز اسکار امسال، «دیوید ایلوو» بازیگر نقش «مارتین لوترکینگ» در فیلم «سلما» و همین‌طور «آوا دورنای» کارگردان این فیلم هستند، البته نباید از نادیده گرفتن شدن انیمیشن فیلم «لگو» نیز به راحتی عبور کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم بازدید سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران از اشیای خوروین، از سفیر بلژیک تقدیر و لوح یاد بودی به او اهدا کرد.

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد جشنواره موسیقی فجر را محلی برای عرضه اجراهای خوب، نوآورانه و محل بروز آثار بزرگ موسیقی دانست.

فرزاد فرزین که آلبوم «شخصی»‌ آخرین آلبومش بوده، درباره جزییات آلبوم جدیدش گفته است: «قطعا انتشار آلبوم من در‌ سال 93 نخواهد بود و فعلا در حال مراحل تولیدی این اثر هستیم و برنامه‌هایی را هم برای انتشارش در نظر گرفته‌ایم که به نظرم می‌تواند در روند ارایه بهتر این اثر مفید باشد.»

هرمز علیپور در بیمارستان بستری است.  او در این‌باره گفته است: «روز پنجشنبه 16بهمن‌ماه از ساعت 12شب تا 7صبح تقریبا بی‌هوش بودم.  پس از آن به بیمارستان منتقل شدم و از آن روز تا الان در بیمارستان بستری هستم.  پزشکان به من گفته‌اند که مشکلم لخته شدن خون در ناحیه مغز بوده اما این مشکل رفع شده و احتمالا امروز و فردا مرخص می‌شوم.  در حال حاضر هم حالم خوب است.»

حسین پرهمت عضو هیأت امنا انجمن مفاخر معماری ایران معتقد است امروزه در طراحی مساجد اختلال‌هایی ایجاد شده و متاسفانه فضاهایی را که مسجد نیستند بلکه سالن اجتماعات هستند، به مساجد اضافه کرده‌ایم.

مهدی منعم، عکاس شناخته شده دوران دفاع مقدس همچنان زندگی سوژه‌های عکاسی خود را در پروژه «قربانیان جنگ» دنبال می‌کند و اکنون روایتگر زیبایی‌های زندگی یکی از این قربانیان جنگ در مراسم عروسی او شده است.

۱۴ نقاشی جدید لیلا ویسمه با عنوان «باعث تمام دردسر‌ها خرگوش‌ها بودند» در حالی دهم بهمن‌ماه در گالری اعتماد به روی دیوار رفت که بازتابی است از وقایع اجتماعی دنیا در دهه ۱۹۸۰ و پیش از آن.

انیو موریکونه آهنگساز نامدار ایتالیایی روز 5 فوریه 2015 حاصل 50 سال تلاش خود در عرصه موسیقی را در کنسرتی در استادیوم اوتوی لندن به دوستدارانش تقدیم کرد.

10 فيلم‌نامه با موضوع آزاد و 3 فيلم‌نامه اقتباسي از 13 فيلم‌نامه‌نويس به بخش مسابقه فيلم‌نامه پنجاه و دومين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان اروند راه يافتند.

پرفورمنس «برخورد نزدیک ازنوع دوم» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی آرش فنائیان در سلول‌های انفرادی بخش سیاسی باغ موزه زندان قصر هر روز در 2 نوبت صبح و عصر اجرا می شود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23130/اخبار-كوتاه