سخنگوی قوه قضاییه :
 
پرونده فرزندان مقام ارشد قضایی تشکیل شد
 
سخنگوی قوه قضاییه: بدون تبعیض رسیدگی خواهد شد
 

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص فعالیت مرتبطان با رسانه های معاند گفت: «همکاری و اخذ سفارش از رسانه‌های تروریستی به هیچ‌گونه قابل پذیرش نخواهد بود و فعالیت این افراد از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مورد بررسی، پایش و رسیدگی قرار خواهد گرفت.»
سخنگوی قوه قضاییه همچنین جزئیات دستگیری اعضای شبکه تروریستی آذربایجان‌غربی را روایت کرد.
مسعود ستایشی در نشست خبری گفت: «همانگونه که ریاست قوه قضاییه بیان کرد، دستورات اکیدی صادر شده که پرونده متهمان تروریست به‌سرعت و دقت رسیدگی شده و نتیجه تحقیقات به‌زودی منتج به نتیجه می‌شود. آن وقت است که مردم درخواهند یافت چه برنامه‌های خطرناکی علیه حیثیت جانی آنان از سوی دشمنان طراحی شده بود که خوشبختانه با هوشیاری دستگاه‌های مختلف به نتیجه نرسید. در این پرونده فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده و با گروهک تروریستی داعش در سوریه و مقطعی در عراق همکاری داشته، اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن در برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی کرده بود و اعضای این گروه اقدام به ساخت انواع بمب و جلیقه‌های انتحاری می‌کردند و ریموت‌های تایمر تلفن همراه روی آن نصب شده بود تا در مراسم جا ماندگان اربعین تهران و به مناسبت مدارس و مناسبت‌های دیگر عملیاتی کنند.
در واقع یکی از عوامل اصلی که می‌خواست برخی از مواد منفجره را به تهران منتقل کند، شناسایی شد و قبل از انفجار فرد مورد نظر دستگیر شد و دو نفر از نیروهای عزیز ما در حوزه عملیاتی وزارت اطلاعات مجروح شدند. اگرچه پروژه‌ها در نطفه ناکام ماند، اما همچنان هوشیاری آحاد ملت در خنثی‌سازی توطئه‌ها را می‌طلبد. بسترهایی که در ظاهر اتو کشیده و رسمی هستند، اما اهداف تروریستی را دنبال می‌کنند.»
مسعود ستایشی، در پاسخ به سؤالی  در خصوص آخرین وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی گفت: «به این دو نفر اتهام همکاری‌ با دولت متخاصم تفهیم شده‌ و در حال حاضر پرونده در حال‌ رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی است و لذا تبرئه این دو نفر از اتهام مورد بحث را تکذیب می‌کنیم.»
او درباره پرونده آرمان علی‌وردی گفت: «به اتهام هشت متهم پرونده که در اغتشاشات سال گذشته او را  به شهادت رساندند، در شعبه  ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی می شود و اولین جلسه دادگاه ۱۵مهرماه سال‌جاری خواهد بود. اتهام این افراد مشارکت در قتل و محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است.»ستایشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده حوادث شهری از جمله تخریب غیراصولی خلازیر، فوت دو کودک در استخر آب بوستان و فوت چند کارگر در آرادکوه تهران اظهار کرد: «درخصوص تخریب‌ها در منطقه ۱۹ پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی و برای بررسی ابعاد و زوایای حادثه، کارگروهی متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده و نظریه قانونی جامع این گروه هنوز ارائه نشده، اما چنانچه قصور و تقصیری بر فردی وارد شود، قوه قضاییه با آن برخورد می‌کند. دو کودک به همراه خانواده خود به یکی از پارک‌های منطقه ۲۱ رفته بودند که با عبور از فنس وارد استخر می‌شوند و پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و در راستای شناسایی مقصران احتمالی تحقیقات ادامه دارد.»

بازداشت فرزندان یک مقام ارشد قوه قضاییه تایید شد
سخنگوی قوه قضاییه درباره اینکه اخیرا برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی شده‌اند، گفت: «پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد. هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/231133/پرونده-فرزندان-مقام-ارشد-قضایی-تشکیل-شد