بهره‌مندی تمام روستاهای جلگه‌ای مازندران از نعمت گاز تا پایان ‌سال آینده
 

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از افتتاح 102پروژه گاز روستایی در‌ سال 93 خبر داد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان‌سال 94، تمام روستاهای جلگه‌ای مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
به‌گزارش روابط عمومی شرکت گاز مازندران، «محسن عرب‌مقصودی» که پیش از ظهر 18 بهمن‌ماه در برنامه زنده رادیویی پرس و جو سخن می‌گفت، افزود: با افتتاح 102 پروژه روستایی در‌ سال‌جاری، امکان بهره‌مندی 55‌هزار و 192 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی فراهم شده و برای تحقق این مهم اعتباری بالغ بر 405‌میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها، 264‌هزار متر لوله‌گذاری انجام شده و 24‌هزار و 370 علمک روی شبکه گازدار نصب خواهد شد.
عرب مقصودی در ادامه گفت: از 102 روستای فوق‌الذکر، همزمان با ایام‌ا... دهه فجر، 37 روستا در شهرستان‌های تنکابن، سوادکوه، میاندرود، بابل و آمل به بهره‌برداری خواهد رسید که برای گازرسانی به این پروژه‌ها بیش از 91‌هزار متر لوله‌گذاری انجام شده و 2‌هزار و 500 علمک روی شبکه گازدار نصب خواهد شد. عرب مقصودی با اشاره به صرف اعتباری 94‌میلیارد ریالی از محل منابع داخلی و عوارض گازرسانی، برای گازرسانی به روستاهای قابل افتتاح در دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: با گازرسانی به این روستاها و انجام فرآیند اشتراک‌پذیری، 2‌هزار و 738 خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و 608 روستا از یک‌هزار و 913 روستای قابل گازرسانی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که با احتساب 37روستای افتتاحی در دهه فجر، این رقم به یک‌هزار و 645 روستا افزایش خواهد یافت.
عرب مقصودی متوسط بهره‌مندی روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی را 61‌درصد عنوان کرد و گفت: درحال حاضر 84‌درصد خانوار روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. وی خاطرنشان کرد: از ‌سال 1390 تاکنون، 480 پروژه گاز روستایی در مازندران تعریف شده که این پروژه‌ها به‌رغم شرایط سخت بودجه‌ای،  درحال انجام هستند.
عرب مقصودی با بیان این مطلب که پیمانکاران در 148 روستای دیگر مازندران نیز درحال عملیات اجرایی هستند، ادامه داد: این پروژه‌ها تاکنون حدود 70‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با افتتاح این روستاها تا پایان ‌سال آینده، تمام روستاهای جلگه‌ای مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص خط لوله دامغان- کیاسر- ساری گفت: انجام پروژه این خط که به خط 30 اینچ انتقال گاز نکا متصل می‌شود از امسال توسط شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز ایران آغاز شده است.
عرب مقصودی خاطرنشان کرد: این خط تقویتی مزایای بسیاری مانند رفع دغدغه زمستانی را برای استان مازندران به دنبال دارد، ضمن این‌که زیرساختی نیز برای توسعه گازرسانی در مناطق دودانگه و چهاردانگه ساری خواهد  بود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23078/بهره‌مندی-تمام-روستاهای-جلگه‌ای-مازندران-از-نعمت-گاز-تا-پایان-‌سال-آینده