سخنگوی دولت در مراسم سالگرد انتشار روزنامه ایران:
 
حلقه محاصره بین‌المللی کشور برای مردم تشریح شود
 

 

روزنامه ایران جایگاه رفیعی در بین رسانه‌ها دارد. این موسسه باید بتواند با وجود همه مشکلات، تنگناهای کار دولت را در جامعه انعکاس داده و در عین حال حلقه محاصره بین‌المللی را به درستی تشریح کند.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیروز با اعلام این مطلب گفت:  روزنامه ایران باید به درستی با دولت سخن بگوید و خواسته و مطالبات مردم را به دولت منتقل کند.
او در بیست‌ویکمین سالگرد انتشار روزنامه ایران با حضور در این موسسه، خطاب به مدیران ایرنا و روزنامه ایران گفت:  شما باید برای مردمی که انتظار دارند و بحق به این دولت به دلیل تدبیرش دل بسته‌اند، شرایط کشور و حلقه محاصره بین‌المللی را به درستی تشریح کنید. معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد:  مردم باید نسبت به این مسأله آگاه شوند که در فاصله یک‌سال و چندماه که از دولت تدبیروامید می‌گذرد؛ فشار تورم هرماه کاهش یافته و ما به سمت رشد اقتصادی مثبت حرکت کرده‌ایم. نوبخت یادآور شد: مردم باید بدانند در شرایطی که میزان درآمدهای نفتی به دلیل فشارها رو به کاهش است؛ دولت با چه تدبیری توانسته در 10ماه گذشته امسال 14‌درصد درآمدهای نفتی را کاهش داده و 42‌درصد صادرات غیرنفتی را افزایش دهد. او اظهار داشت:  در این شرایط روزنامه ایران کار دشواری پیش‌رو دارد و برای بهتر شدن فعالیت‌های خود باید بتواند نظامی ایجاد کند که رابطه وسیعی بین این نهاد و همه نهادهای دولتی به‌وجود‌ آید و از اتفاقاتی که در نهادهای دولتی به وقوع می‌پیوندد آگاهی پیدا کند تا بتواند به درستی این فعالیت‌ها را منعکس کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت:  با توجه به موارد قابل توجهی که در کشور هزینه یا سرمایه‌گذاری شده، برای ‌سال آینده بیش از 166‌هزار‌میلیارد تومان هزینه و 48‌هزار‌میلیارد تومان از منابع عمومی دولت سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. نوبخت افزود: همچنین از محل منابع شرکت‌های دولتی نیز برای‌ سال آینده 838‌هزار‌میلیارد تومان هزینه و 103‌هزار‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.
او تصریح کرد: دولت با وجود کاهش درآمدهای نفتی که این رقم برای‌ سال آینده 8‌درصد در نظر گرفته شده، این میزان حجم سرمایه‌گذاری را خواهد داشت، لذا روزنامه ایران برای اجرای ماموریت‌های خود باید بتواند به درستی انعکاس‌دهنده این فعالیت‌ها باشد.
معاون رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود کارمندان روزنامه ایران را مورد خطاب قرار داد و گفت:  شما دو ماموریت مشخص دارید از یک‌سو باید منعکس‌کننده خواست‌های مردم باشید و از سوی دیگر صدای دولت را به گوش مردم برسانید. او ادامه داد:  در این میان مجموعه رسانه‌های دیگری نیز هستند که قصد دارند مطالبات و اغراض سیاسی خود را با ادبیاتی همچون «مردم خسته شده‌اند» و «مردم شور گذشته را ندارند» از زبان مردم بیان کنند. معاون رئیس‌جمهوری افزود:  در عین حال که دولت می‌پذیرد صدای منتقدان را بشنود رسانه‌ها نیز باید تلاش کنند آنچه رهاورد و محصول دیگران بوده و ناکامی‌ها و کاستی‌ها که دولت تدبیروامید از میانه کار وارد عرصه شده را به حساب این دولت نگذارند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22832/حلقه-محاصره-بین‌المللی-کشور-برای-مردم-تشریح-شود