خانه به خانه
 

 

مدیر امور آبفای شهریار:   طرح ویژه پیش‌فروش انشعاب فاضلاب با حداقل هزینه آغاز شد
محمدرضا شمسایی‌فر از اجرای طرح ویژه پیش‌فروش انشعاب فاضلاب در ایام دهه فجر با اقساط ٢٠ماهه و حفاری 2 حلقه چاه به منظور تأمین آب شرب شهر امیریه خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی آبفای شهریار، ملاقات حضوری مدیران ادارات، اعضای شورای اسلامی، شهردار و مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار با مردم در یکی از مساجد شهر امیریه برگزار شد. در این مراسم مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار ضمن تشریح وضع آبرسانی به این شهر اظهار داشت: باتوجه به رشد جمعیت و کمبود آب در برخی مناطق با همکاری اعضای شورای شهر شهریار و شهردار، حفاری ٢ حلقه چاه جدید در دستور کار قرار گرفت. وی در مورد حل مشکل آب شرب شهر امیریه افزود: درحال حاضر یک حلقه چاه جدید پس از حفاری و تجهیز وارد مدار بهره‌برداری شده است و حفاری چاه دوم نیز پایان یافته و پس از تجهیز، آماده بهره‌برداری می‌شود. شمسایی‌فر در مورد معضل انشعابات غیرمجاز و تضییع حقوق شهروندی گفت: آبفای شهریار برای تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز تسهیلات ویژه‌ای پیش‌بینی کرده است و مردم می‌توانند با مراجعه حضوری به امور آبفای شهریار از این تسهیلات استفاده کنند. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار در مورد اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب نیز اظهار داشت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهریار با اعتبار بانک جهانی و با اهداف زیست‌محیطی به‌طور همزمان با اجرای خطوط فاضلاب در شهر امیریه و دیگر مناطق درحال انجام است. وی با تأکید بر این‌که برای تکمیل این طرح بزرگ و ملی، مشارکت شهروندان در خرید انشعاب فاضلاب بسیار موثر است، گفت: برای رفاه حال شهروندان و به مناسبت آغاز دهه فجر، پیش‌فروش انشعاب فاضلاب با اقساط ٢٠ ماهه‌ قابل پرداخت آغاز شده و شهروندان می‌توانند با قبض آب بهاء مصرفی پرداختی به امور آبفا شهریار واقع در شهرک اداری مراجعه کنند تا از تسهیلات ارایه شده در این طرح غیرقابل تمدید بهره‌مند شوند.

دکتر یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:   وضعیت آب در ‌سال آبی و زراعی 94 ـ 93 نامناسب است
وضعیت بارش و میزان ذخیره آب در تأسیسات آبی (سدها و آب‌بندان‌ها) در چهار ماه گذشته در مازندران به‌ویژه بخش مرکزی و شرق استان مناسب نیست. دکتر یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: تا کنون از 162‌میلیون متر مکعب حجم ذخیره سد شهید رجایی حدود 87‌میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره شد و ورودی آن نیز نسبت به دوره آبی شاخص حدود 28‌درصد کاهش نشان می‌دهد. یخکشی با اشاره به افت شدید دبی چشمه‌ها در استان  به‌ویژه کاهش 59‌درصدی نسبت به دوره شاخص و کاهش 42‌درصدی نسبت به‌ سال گذشته،  از کاهش  ورودی آب به سدهای شهید رجایی، البرز، گلورد و شیاده بین 28 تا 58‌درصد  در مقایسه  با مدت مشابه ‌سال گذشته خبر داد  و تصریح  کرد:  اگر همین روند ادامه پیدا کند حداقل 48‌درصد از اراضی کشاورزی استان با خشکسالی مواجه خواهند شد و شاید 50‌هزار هکتار از اراضی در معرض آسیب قرار گیرند. وی از سد شهید رجایی، البرز و شیاده به ‌عنوان سدهای مهم استان یاد کرد و گفت: تاکنون سد شهید رجایی 53 درصد، البرز 74‌درصد  و شیاده 28‌درصد آبگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه ‌سال قبل به ترتیب 28، 14 و 25‌درصد کاهش نشان می‌دهند. مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران در پایان با بیان این‌که آبگیری برخی آب بندان‌ها نیز مناسب نیست، از بهره‌برداران خواست در فرصت باقیمانده همه تمهیدات خود را جهت آبگیری آب‌بندان‌ها، آماده‌سازی سردهنه‌ها و لایروبی آنها به کار بگیرند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22805/خانه-به-خانه