ششمین روز از جشنواره
 
درخشش «من دیه‌گو مارادونا هستم» و «کوچه بی‌نام»
 

 

ششمین روز از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، اندکی با تأخیر شروع شد. این روز هم مطابق روزهای گذشته شاهد حوادث و اتفاقاتی جالب و پررنگ‌تر از متن بود که اصرار طراح گریم فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» برای گرفتن عکس سلفی و اعتراض بازیگر فیلم «ماهی سیاه کوچولو» بر وجود تشویق‌های اعتراضی در جشنواره‌های فیلم فجر برخلاف مشابه‌های بین‌المللی آن توسط اهالی رسانه و منتقدان از مهم‌ترین این موضوعات بود.
اولین سانس نمایش، به مستند «آزادراه» اختصاص داشت. این مستند یکی از آثار موفق جشنواره در این بخش بود که با استقبال حجت‌الله ایوبی مواجه شد. حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی برای دومین‌بار در طی برگزاری جشنواره فیلم فجر و در ششمین روز این اتفاق در برج میلاد حضور پیدا کرد تا علاوه‌بر تماشای دو مستند «جای خالی» به کارگردانی کمیل سوهانی و «آزادراه» ساخته محسن خان‌جهانی به دیدن فیلم «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی که درباره حماسه ششم بهمن‌ماه مردم آمل در مبارزه با منافقان در حمله به این شهر بود، بنشیند. مصطفی زمانی، بازیگر که در فیلم «ماهی سیاه کوچولو» نیز حضور داشت، در واکنش به تشویق‌های اعتراضی اهالی رسانه، منتقدان و هنرمندان حاضر در سالن سینمایی برج میلاد هنگام تماشای این فیلم گفت: «در خلال اکران فیلم بارها شاهد تشویق همکارانم و خبرنگاران بودم و این درحالی است که شأن جشنواره فیلم فجر از چنین واکنش‌هایی بسیار بالاتر است.»
اما فیلم دیگری که در این روز به نمایش درآمد، «من دیه‌گو مارادونا هستم» اثر متفاوت دیگری از بهرام توکلی بود. این فیلم با استقبال بسیاری از مخاطبان برج میلاد همراه بود و تقریبا تمامی حاضران بعد از تماشای این فیلم، رضایت‌خاطر داشتند. نشست خبری این فیلم درحالی برگزار شد که خیلی زود به‌خاطر نمایش «کوچه بی‌نام» پایان یافت. در این نشست به غیر از جمشید‌ هاشم‌پور و سعید آقاخانی اکثر بازیگران فیلم حضور داشتند.
اما فیلم دیگری که در سانس 19 و با اندکی تأخیر به‌نمایش درآمد، «کوچه بی‌نام» محمد‌هاتف علیمردانی بود. این اثر دومین فیلم در این روز بود که با استقبال مخاطبان و همچنین منتقدان مواجه شد. علیمردانی نیز در نشست خبری این فیلم  با اشاره به صحبت‌های کیوان کثیریان (منتقد نشست) مبنی‌بر ضعیف‌بودن فیلم قبلی او بیان کرد: «هنوز هم معتقدم «مردن به وقت شهریور» یک فیلم مردمی و سالم است و جوابش را از مخاطب می‌گیرد. وقتی فیلمی خوب از کار درنمی‌آید، کارگردان باید مسئولیتش را بپذیرد. بنابراین اگر این فیلم در اکران موفق نبود، آن وقت است که من می‌پذیرم فیلم خوبی نساخته‌ام. در فیلم «کوچه بی‌نام» نیز همه عوامل دست به دست هم دادند که این فیلم ساخته شود. البته هنوز هم کار ضعف‌هایی دارد که به‌خاطر بی‌تجربگی‌های من است. سعی کرده‌ام شخصیت‌ها را براساس مابه‌ازاهای بیرونی‌شان تصویر کنم، چون شاید فرق بین یک فیلم خوب و بد، به‌خاطر انتقال بار دراماتیک شخصیت‌ها به مخاطب باشد و تلاش من در این فیلم نیز این بود که همه شخصیت‌های واقعی فیلم را پیدا کنم تا بازیگران با آنها آشنا شده و ارتباط برقرار کنند. اگر این فیلم اثر خوبی از کار درآمده، به‌خاطر بازی خوب بازیگرانی است که کنار من بوده‌اند و همچنین کمک‌های فراوان محمود کلاری.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22792/درخشش-«من-دیه‌گو---مارادونا-هستم»-و-«کوچه-بی‌نام»-