... افزایش کیفیت هوای تهران
 

 

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، از بعد از ظهر امروز با نفوذ جریان‌های شمالی، ضمن کاهش قابل ملاحظه دما در نوار شمالی کشور، ابتدا در شمال غرب و برخی مناطق غرب و به تدریج طی روز پنج شنبه در سواحل دریای خزر و دامنه مرکزی البرز و تا اواخر وقت این روز در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این موج روز جمعه در برخی مناطق شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.
دریای خزر از امشب و طی روز پنجشنبه مواج خواهد بود. از امروز تا پایان هفته جاری در جنوب شرق کشور افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، رگبار باران، در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز پنجشنبه در منطقه ذکر شده تشدید شده و به شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.
آسمان تهران امروز نیمه‌ ابری در بعضی ساعات ابری و در اواخر وقت با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۸ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. از بعد از ظهر امروز آسمان پایتخت به تدریج با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد و غبارمحلی مواجه خواهد بود که در پی آن غلظت آلاینده‌ها کاهش می‌یابد. روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت به همین وضعیت خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز ۴ و ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های همدان و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22470/-افزایش-کیفیت-هوای-تهران