پشت پرده مسمومیت بامشروبات الکلی تقلبی در کرج
 

 

تعداد مسموم‌شدگان مشروبات الکلی تقلبی در استان البرز تا روز یکشنبه ۲۸خردادماه به ۱۴۱ نفر رسید.
دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز، درباره جزئیات این ماجرا گفت: «تاکنون 14 نفر جان‌شان را از دست داده‌اند و چهار نفر اینتوبه یعنی لوله‌گذاری برای تنفس شده‌اند. روند درمانی برای سایر بیماران مسموم‌شده بر اثر متانول در حال انجام است. در حال حاضر، حدود ۴۰ نفر این افراد در بیمارستان‌های استان البرز تحت درمان و دیالیز قرار دارند که وضعیت عمومی بیشتر آنان خوب است و تعدادی از مسموم‌شدگان نیز پس از درمان از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.»
همچنین حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، در این‌باره گفت: «به دنبال مرگ ۱۴ نفر از شهروندان بر اثر مسمومیت ناشی از استفاده از مشروبات الکلی مسموم در استان تیم ویژه‌ای برای بررسی این موضوع در پلیس استان تشکیل شد. براساس بررسی‌های اولیه و اقدامات میدانی ماموران مشخص شد ۱۴ شهروند بر اثر استفاده از مشروبات الکلی فوت کرده و 141 نفر دیگر دچار مسمومیت شده‌اند. بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی سه نفر از توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی در استان قبل از خارج‌شدن از استان دستگیر شدند و تحقیقات میدانی برای کشف زوایای پنهان پرونده آغاز شد. در ادامه مشخص شد که توزیع‌کنندگان به‌صورت غیرقانونی اقدام به دریافت الکل‌های صنعتی فاسد از یک کارخانه تولید اسپری بدن و پس از تولید اقدام به توزیع آن می‌کنند. در بررسی‌های انجام‌شده ۶۵۰۰ لیتر الکل صنعتی از کارخانه مذکور کشف و این کارخانه پلمب شده است.»
هداوند با بیان اینکه سه نفر نیز در زمینه فروش الکل صنعتی به‌صورت خارج از شبکه دستگیر شدند، گفت: «تحقیقات درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد و در اخبار بعدی به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/224369/پشت-پرده-مسمومیت-بامشروبات-الکلی-تقلبی-در-کرج