گزیده خوانی
 

 

 ثبت‌نام وام مشاغل خانگی ۱۵ میلیونی تا شهریور ۹۴| حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون از پرداخت تسهیلات ۱۰۰‌میلیون تومانی به تعاونی‌های مشاغل خانگی خبر داد و گفت: سقف وام مشاغل خانگی برای افراد ۱۵‌میلیون تومان با سود ۲۱درصد است و متقاضیان تا شهریور ۹۴ در بانک توسعه اسلامی ثبت‌نام کنند.

 مخالفت با وام ۸۰ میلیونی مسکن| سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از مخالفت این بخش با وام 80‌میلیون تومانی مسکن خبر داد و گفت: سقف تسهیلات مسکن مهر، صندوق تسهیلات مسکن بانک مسکن و بافت‌های فرسوده افزایش یافته و همین سیاست‌ها، سهم بخش مسکن از کل تسهیلات بانکی را به 25‌درصد می‌رساند.

 روش تازه قیمت‌گذاری خودرو وارداتی| ولی‌اله افخمی‌راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از الزام واردکنندگان خودرو که دارای نمایندگی رسمی از وزارت صنعت هستند، برای توافق با سازمان حمایت خبرداد و گفت: وزارت صنعت، قیمت خودروهای وارداتی را کنترل می‌کند.

 وعده کنترل قیمت مرغ| مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی استان تهران گفت: قیمت مرغ برای شب عید به بیش از ۶۲۰۰ تا ۶۳۰۰ تومان نخواهد رسید. او با بیان اینکه قیمت مرغ از بیستم بهمن‌ماه به بعد با کاهش بیشتری همراه خواهد بود، افزود: برای اسفندماه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 کنترل بازار ارز| حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی از آغاز برخورد با صرافی‌های متخلف خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه اعلام نرخ توسط صرافی‌ها، بازار ارز ساماندهی می‌شود.

 درخواست حذف بهره مالکانه معادن| نامه سرگشاده سهامداران صنعت سنگ آهن با ۴۰۰۰ امضا دیروز تسلیم دفتر رئیس‌جمهوری شد. سهامداران صنعت سنگ آهن در نامه‌ای که پیش از این در رسانه‌ها منتشر شده بود، از حسن روحانی خواسته بودند که دستور رسیدگی ویژه به پرونده بهره مالکانه معادن را صادر کند و اینکه گرفتن پروانه بهره‌برداری معادن گل‌گهر و چادرملو از بهره‌برداران فاقد مبنای قانونی بوده است.

 49‌هزار تخلف ساختمانی| احمد شاملو معاون بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مسئول رسیدگی و برخورد با تخلفات ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در اراضی روستایی نیست، گفت: ‌بنیاد مسکن با توجه به نقشی که در تهیه طرح‌ هادی دارد تا به حال 49‌هزار مورد تخلفات ساختمانی خارج از طرح ‌هادی در روستاها را به دستگاه‌های متولی گزارش داده است.

 شرایط پلاک خودرو در انزلی| امین افقی سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مدل ‌سال ‌جاری میلادی یا حداكثر یك‌سال زیر مدل سال (مانند ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) بودن، نو بودن (مستعمل نبودن)، دو كیسه هوا (ایربگ) برای سرنشین جلو و ترمز ضد قفل (ABS) داشتن ازجمله خصوصیات و ویژگی‌هایی است كه خودروهای وارداتی به این منطقه باید دارا باشند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22296/گزیده-خوانی