رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :
 
مجلس امیدوار به آینده سایپا است
 

 

سایپا نیوز| رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جریان بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این گروه را در دو سال اخیر ستودنی دانست و گفت: سایپا توانسته با شناخت صحیح از مشکل اصلی صنعت خودرو یعنی نبود محصولات جدید، این نقطه ضعف را برطرف کرده و برنامه ریزی های مناسبی در این بخش انجام دهد.    دکتر رضا رحمانی در گفت و گو با سایپانیوز با ابلاغ سلام و احترام ویژه کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کارکنان گروه خودروسازی سایپا گفت: وجود انگیزه بالا در میان کارکنان مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و حضور چهره های علمی و نخبگان دانشگاهی در این مرکز، نمایندگان را به آینده سایپا بسیار امیدوارتر کرد.
وی به ثبات به وجود آمده در سایپا اشاره کرد و گفت: علیرغم فشار دشمنان که با تحریم صنعت خودرو به دنبال ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال کشور بودند، گروه خودروسازی سایپا به خوبی خود را در این شرایط حفظ کرده و برنامه های تولیدی خود را تا میزان قابل قبولی محقق ساخته است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس وجود ارتباط مطلوب بین گروه سایپا و محافل علمی و دانشگاهی را موجب تقویت تولید در این گروه دانست و تصریح کرد: مجلس و دولت نیز این رویکرد سایپا را تایید و بر ادامه آن تاکید دارند.
رحمانی در ادامه با اشاره به واردات بی رویه خودروهای خارجی به کشور که خطری برای تولید داخل محسوب می شود افزود: مجلس خواستار بازنگری در قوانین واردات خودرو و اصلاح رویه های کنونی جهت افزایش تولید محصولات در خطوط تولید خودروسازان داخلی است.
وی با اشاره به برنامه های اصولی مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا که آرامش و ثبات لازم را در این گروه فراهم کرده گفت: مهندس مدنی از جمله مدیران پاکدست و با صداقت در صنعت خودروسازی است و با اجرای برنامه های مناسب، فرآیند تولید خودرو در این مجموعه را حفظ کرده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: خودروسازی کشور به ویژه گروه خودروسازی سایپا در چند سال اخیر با وجود موانع بی شمار نظیر تحریم ها و کمبود نقدینگی، به خوبی توانسته خود را حفظ کند که ادامه روند کنونی و به سرانجام رساندن برنامه ها در این صنعت ضروری است.
رحمانی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت دولت و مجلس از صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد: عزم نهادهای قانون‌گذاری و اجرایی کشور بر حمایت جدی از صنعت خودرو است و مطالبه نمایندگان مردم در این بخش نیز حفظ دستاوردهای این صنعت در کنار افزایش کیفیت محصولات تولیدی است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22282/ مجلس-امیدوار-به-آینده-سایپا-است