محمود ‌احمدی‌نژاد:
 
قرار نیست سفره‌ای درست کنیم و سر اینکه کجایش بنشینیم دعوا کنیم
 

 

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته از سایت رسمی خود رونمایی کرد.  او در این مراسم، به برخی مسائل سیاسی کشور و همچنین تشریح برخی مواضع و حرف‌هایش در دوران ریاست جمهوری‌اش پرداخت. به گزارش انتخاب، احمدی‌نژاد گفت:  ما گفتیم چاوز هم منتظر ظهور بوده است، عده‌ای آن‌قدر کوته فکر‌ند که تحمل شنیدن این حرف‌ها را نداشتند و فکر می‌کردند که فقط خودشان انسان هستند که باید منتظر ظهور باشند.
احمدی‌نژاد با بیان این مطلب افزود:  یکی از دوستان ما اخیرا به ونزوئلا سفرکرده است، به وی گفته بودند که به فلانی سلام برسان و بگو ما هم منتظر امام مهدی هستیم؛ وقتی آقای چاوز درگذشت، همه انسان‌های انقلاب در ونزوئلا مات و مبهوت مانده بودند، چون چاوز ستونی محکم و انقلابی بود. بعدها چاوز قبل از فوتش به آنان گفته بود که اگر من رفتم نگران نباشید امام مهدی خواهد آمد یعنی ببینید عده‌ای آن‌قدر کوچک‌اند که فکر می‌کنند جهان فقط برای آنان است. به نظر من هر فردی به محض اینکه به دلش بیاید و تصور کند که نسبت به دیگران برتر است، همان لحظه سقوط کرده است. بعضی‌ها انحصاری هستند و حتی خدا را برای خودشان می‌خواهند.
او تصریح کرد:  اول انقلاب گروهی بودند که اهل دفاع نبودند در تمام مکاتب و گرایش‌ها، دفاع از وطن لازم است و هر کس که در راه دفاع از وطن کشته شود، شهید محسوب می‌شود. تئوری‌ریزی می‌کردند که اصلا چرا جنگ می‌کنید؛ نمی‌توانستند جلوی آمریکا بایستند و تئوری کنار آمدن با آمریکا را مطرح می‌کردند، ما به آنان می‌گوییم وقتی عرضه ایستادن در برابر آمریکا را ندارید چرا به مسئولیت‌های اجتماعی وارد شده‌اید، بروید سراغ مسائل شخصی‌تان. احمدی‌نژاد ادامه داد: مردها در راهند، فرایند دیگری در راه است؛ شجره طیبه‌ای جز خاندان محمد مصطفی(ص) وجود ندارد، تلویزیون تصاویری را از انقلاب نشان می‌دهد اما همه انقلاب همین که تلویزیون نشان می‌دهد، نیست بلکه فراتر از این است.  او افزود:  همه باید در راه تعالی کشور در صحنه حضور داشته باشیم قرار نیست با هم یک سفره درست کنیم و سر اینکه کدام کجا بنشینیم با هم دعوا کنیم بلکه قرار است پیش برویم.  احمدی‌نژاد همچنین گفت: همه آنهایی که به دنبال اصلاح وضع جهان هستند باید توجه داشته باشند که هر اتفاق بیرونی خبر یک اتفاق درونی است چون بعضی‌ها می‌گویند ما قبل از انقلاب زندگی می‌کردیم و روغن نباتی هم کیلویي فلان بود، بنده می‌گویم انسان می‌تواند فقط نوک دماغش را ببیند یا می‌تواند هر روز دایره مطالباتش گسترده‌تر، جدید‌تر و آرمان‌خواه‌تر باشد.
او در همین زمینه ادامه داد: بعضی‌ها اوایل انقلاب مقاله می‌نوشتند و اظهار فضل می‌کردند و می‌گفتند انقلاب ناقص به دنيا آمده و در حال حاضر هم عده‌ای همین مطالب را بیان می‌کنند به نظرم اینان از این نکته غافل هستند که تحولات اجتماعی نتیجه تحولات درونی انسان‌هاست.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22280/ قرار-نیست-سفره‌ای-درست-کنیم-و-سر-اینکه-کجایش-بنشینیم-دعوا-کنیم