تشکیل کارگروه بررسی اتفاقات اخیر در برخی مدارس به دستور رئیس‌جمهوری
 
توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره
 

 

به دستور رئیس‌جمهوری کارگروه تحقیق، بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان تشکیل شده است.
در این کارگروه علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای شناسایی عوامل احتمالی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه‌های تخصصی منتخب کشور عضویت دارند و مأمور بررسی دقیق موضوع شده‌اند.
پیشتر نیز رئیسی در جلسه هیات دولت پس از ارایه گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مساله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع دستگاه‌های مربوط برای رفع نگرانی‌های مردم تاکید کرد. او اظهار داشت: «توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان و والدین آنها جنایت و اقدامی ضد بشری است.»

می‌گویند «خرابکاری شرافتمندانه» تا مدارس را به «تعطیلی» بکشانند
از سوی دیگر، سخنگوی دولت گفت: «عاملان حادثه مسمومیت‌ها هم معرفی می‌شوند و هم با آنها برخورد عبرت‌انگیزی خواهد شد.» علی بهادری‌ جهرمی، سخنگوی دولت، در گفت‌وگویی درباره مسمومیت دانش‌آموزان اظهار داشت: «اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند و می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند.»او افزود: «متأسفانه شاهد بوده‌ایم در این ماه‌های اخیر اصطلاحاتی از یک سو مضحک و از سوی دیگر بسیار نگران‌کننده -که نمایشگر نوع نگاه برخی تفکرات به مسائل کلان موجود در جهان، کشور و اجتماع مردم است- در میان حتی برخی از رسانه‌ها تحت عنوان خرابکاری شرافتمندانه منعکس شده است.» سخنگوی دولت در ادامه گفت: «تفکری در آن ایام در برخی از رسانه‌های تروریستی و متأسفانه در برخی از نهادهای امنیتی خارج از کشور ترویج شد که مثلا برای اقدام خلاف امنیت عمومی، برای چاقوکشی و استفاده از سلاح سرد از عبارت تشجیع استفاده شد؛ یعنی شجاع کردن افراد و جوری این موضوع را اشاعه دادند که انگار کار خوبی صورت می‌گیرد.»او افزود: «یک نوع فضاسازی گسترده‌ صورت گرفت برای اینکه کارهای غلط،‌ درست جلوه داده شود، مثل تخریب، آتش‌سوزی، با سنگ به دیگران زدن. این کاری به کشور ما هم ندارد و هر جای جهان شما بروید توهین چیز بدی است. هر جای جهان تخریب، آتش‌زدن، سنگ‌زدن، توهین کردن چیز بد و منفوری است. متأسفانه نهادهای امنیتی برخی کشورهای متخاصم با کشور ما، برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام دادند که این اتفاق‌ها صورت بگیرد.»
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: «حدودا ما این سلسله رفتارها را در ماه‌های گذشته دیده‌ایم؛ یعنی یک دوره‌ای برای شلوغی در خیابان و ایجاد آشوب و ناامنی برای کسب و کارها و تأثیرگذاری روی نرخ‌ ارز، ناامنی‌سازی‌هایی می‌بینیم که هدف هم مشترک است و آن جلوگیری از رشد کشور است و در همین راستا با ایجاد ناامنی و تخریب، با فضاسازی در داخل دانشگاه‌ها تمام تلاش‌شان را کردند که دانشگاه‌ها تعطیل شود که موفق نشدند.»او افزود: «حالا این جریان‌ها با ایجاد ناامنی در داخل مدارس به دنبال اهداف خود هستند که در این مورد هم موفق نشدند. این هم سلسله همان رفتارهاست و این موضوع مسمومیت هم مشابه همان رفتارهاست که ان‌شاءالله هم منشأ آن پیدا خواهد شد و هم با جدیت با آن برخورد می‌شود. این رفتارها راه به جایی نخواهد برد و زشتی و غیرانسانی بودن دشمنان این مرز و بوم را به جهانیان بیشتر نشان خواهد داد.»
بهادری جهرمی گفت: «هرچقدر جلوتر می‌رویم، این درنده‌خویی آنها بیشتر می‌شود. یک دوره‌ای می‌رفتند تحریک می‌کردند، بعد هم در رسانه‌های تروریستی نمایش می‌دادند که به جای اینکه کلاس درس جای درس خواندن باشد، جای توهین، شعار و اقدامات ضدارزشی شود. حالا آنها در آن مورد موفق نشده‌اند و آمده‌اند سراغ اینکه در مدارس ناامنی ایجاد و کلاس درس را تعطیل کنند؛ یک‌بار به بهانه شعار، یک‌بار به بهانه ایجاد ناامنی، اینها نشانه این است که مخالفان ایران از چه جنسی هستند و البته که سوابق اینها را ایرانیان می‌شناسند.»
او ادامه داد: «سوابق آنها یعنی منافقین که ۱۷ هزار ترور در کشور داشتند، یا مثلا سوابق سلطنت‌طلب‌ها و اقدامات ساواک را ایرانیان در تاریخ فراموش نکرده‌اند. حالا هم می‌بینیم همان کسانی که آنجا شکنجه می‌کرده‌اند در راهپیمایی در خارج از کشور مدعی حقوق انسان‌ها و زنان هستند. اینها هم در ادامه همان مسیر است که مطمئنا در ایام اخیر با اینها مقابله شد و ملت هم در مقابل اینها ایستادند. در مورد اخیر هم ملت در مقابل آنها خواهد ایستاد و پشت پرده‌ها هم بعد از آنکه روشن بشود، معرفی خواهد شد و برخورد موثر و عبرت‌انگیزی انجام می‌شود.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/221020/توطئه-جدید-دشمن-برای-ایجاد-دلهره