علیرضا عسکری / مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر
 
تولید بیش از ۳.۸ میلیون عدد دارو در هفته گذشته
 

 

در یک هفته آخر دی‌ماه بیش از ۳.۸ میلیون عدد دارو در هلال‌احمر تولید شده است. تولید 6برابری مایعات و 2الی 3برابری جامدات ازجمله رشد تولیدات در حوزه دارو است.
شرکت داروسازی سها هلال‌احمر از مهرماه به بعد 24ساعته در حال تولید بوده است و در در یک هفته آخر دی‌ماه موفق به تولید 432هزار عدد سیتریزین و 360هزار عدد اندانسترون در قالب قرص شده است.
آزیترومایسین یکی دیگر از داروهایی است که با توجه به نیاز جامعه، تولید آن در دستور کار هلال‌احمر قرار گرفته و بر همین اساس در یک هفته گذشته 446هزار عدد کپسول از این نمونه دارو تولید شده است. همچنین از 24تا 30دی ماه، با توجه به نیاز فصلی کشور و شیوع آنفلوآنزا، 349هزار بطری ایبوپروفن، 349هزار عدد کیتوتیفن و یک‌میلیون و 890هزار عدد فینوپروست 5 میلی‌گرم در مجموعه سهاهلال تولید شده است تا به‌واسطه توزیع آن در میان جامعه هدف، بخشی از نیازها داخل کشور تامین شود.
در مجموع در یک هفته گذشته 2میلیون و 682هزار عدد انواع قرص، 446هزار عدد کپسول و 700هزار عدد داروی نوشیدنی در مجموعه سهاهلال تولید شده و تلاش می‌شود تا این روند تولید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها تداوم داشته باشد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/219321/تولید-بیش-از-۳۸-میلیون-عدد-دارو-در-هفته-گذشته