ورود برزیل و پرتغال برای جذاب‌ترشدن تورنمنت
 
آخر هفته تمام فوتبالی را از دست ندهید
 

 

شهروند|رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر پنجشنبه شب دور اول گروهی را با انجام چهار مسابقه دیگر به پایان می‌رساند و وارد دور دوم می‌شود. به همین علت آخر این هفته هشت مسابقه جذاب را تماشا خواهیم کرد.
برزیل-صربستان؛ زردها و دوباره آسیا
پسران سرزمین قهوه آخرین تیمی بودند که وارد دوحه شدند و پنجشنبه شب به عنوان آخرین تیم به همراه صربستان به جام وارد می‌شوند. تیمی که آخرین‌بار سال 2002 در میزبانی مشترک کره و ژاپن جام قهرمانی را بالای سر برد و حالا با خاطره‌ای خوش از آسیا به کشور دیگری از این قاره رسیده است. برزیل با انبوهی از ستاره‌های نامدار و سرمربیگری تیته امیدوار است که بعد از 20 سال طلسم جام نگرفتنش شکسته شود. آنها در بازی اول صربستانی را پیش‌رو دارند که تیمی درجه دو در اروپاست، اما می‌تواند حریف قدرتمندی برای سلسائو محسوب شود.
پرتغال- غنا؛ بمب انگیزه مثل رونالدو
پرتغال بعد از ناکامی‌هایی که در لیگ ملت‌های اروپا تجربه کرد، حالا برای جبران و کسب نتیجه مطلوب وارد جام‌جهانی شده است. کریس رونالدو و تیم پرستاره‌اش هرچقدر انگیزه دارند، برای این تورنمنت جمع کرده‌اند و امیدوارند از همین مسابقه اول مقابل غنا پرقدرت میخ خود را بکوبند. به عقیده بسیاری از کارشناسان پرتغال با ستاره‌های پرتعدادی که دارد، می‌تواند خاطرات اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 را تکرار کند. البته که آنها خوب می‌دانند رقبای سرسختی دارند که باید برای موفقیت مقابل آنها زحمت زیادی بکشند. حریفانی مثل غنا که جزو بهترین تیم‌های آفریقاست و به‌راحتی برای شکست راضی نمی‌شود.
هلند- اکوادور؛ حرکت لاله‌ها، آهسته و پیوسته
هلند اگرچه یکی از تیم‌های خوب جام بیست‌ودوم است، اما بدون سروصدا و با کمترین حاشیه کارش را جلو می‌برد. آنها در بازی نخست یک برد دلچسب را مقابل سنگال جشن گرفتند و حالا برای تثبیت صعود خود مقابل اکوادور نیز به‌دنبال یک پیروزی دیگر هستند. هرقدر تیم فن‌خال به برد دوم مصمم است،‌ اکوادور نیز بعد از شکست میزبان در افتتاحیه برای موفقیت مقابل هلند انگیزه دارد. دو تیم سه امتیازی گروه احتمالا بازی جذابی را جمعه عصر به نمایش خواهند گذاشت.
انگلیس- آمریکا؛ مهم برای طرفداران تیم‌ملی
انگلیس با برد پرگلی که مقابل ایران جشن گرفت، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نشان داده است. شاگردان ساوت‌گیت امیدوارند در دومین بازی نیز با همین اقتدار ظاهر و 6 امتیازی شوند و صعودشان قطعی شود. البته که آنها کار سختی مقابل آمریکا دارند. تیم برهالتر در بازی با ولز نشان داد به‌راحتی گل نمی‌خورد و سرسخت است. نتیجه این بازی برای فوتبال ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از طرفداران فوتبال در ایران امیدوارند انگلیس بازهم پیروز شود تا آمریکا یک امتیازی باقی بماند.
سایر بازی‌ها
آخر این هفته بازی‌های دیگری نیز برگزار می‌شود. از گروه هفتم مسابقات سوییس و کامرون قبل از مصاف برزیل و صربستان با هم دیدار می‌کنند. در گروه هشتم قبل از پرتغال و غنا شاهد رقابت اروگوئه و کره‌جنوبی هستیم. همچنین روز جمعه قطر میزبان که دوست ندارد اینقدر زود از جام کنار برود، به‌دنبال جبران شکست گذشته در بازی مهم گروه اول مقابل سنگال است. ولز و ایران هم ظهر جمعه به مصاف هم می‌روند که در جای خود به آن پرداخته شده است.
برنامه کامل دیدارهای پنجشنبه و جمعه جام‌جهانی به شرح ذیل است:
پنجشنبه 3 آذر:
گروه G: سوییس- کامرون(13:30)/ برزیل- صربستان(22:30)
گروه H: اروگوئه- کره‌جنوبی(16:30)/ پرتغال- غنا(19:30)
جمعه 4 آذر:
گروه A: قطر- سنگال(16:30)/ هلند- اکوادور(19:30)
گروه B: ولز- ایران(13:30)/ انگلیس- آمریکا(22:30)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/217168/آخر-هفته-تمام-فوتبالی-را-از-دست-ندهید