شتاب برای آمدن فیلم«محمد (ص)» بالا گرفت
 

 

شهروند| مراحل پس از تولید فیلم « محمد(ص)» طولانی شده و اشتیاق برای دیدن این اثر تاریخی-مذهبی که رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم برلین آن را شاهکار تاریخی می‌داند، بالا رفته است؛ اما به نظر می‌رسد این صبر و انتظار که قرار بود با نمایش این فیلم در افتتاحیه سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر، حداقل برای اهالی رسانه به پایان برسد،‌ همچنان ادامه خواهد داشت. چراکه مجید مجیدی، کارگردان این فیلم در تازه‌ترین صحبت‌هایش اشاره کرده که میکس نهایی «محمد(ص)» تا نیمه اسفندماه به طول خواهد انجامید و حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر منتفی است.
به گزارش میزان، مجیدی کارگردان فیلم «محمد(ص)» که هم‌اینک در آلمان به‌سر می‌برد، دلیل راه‌ نیافتن فیلم «محمد(ص)» به بخش مسابقه جشنواره برلین را این‌طور اعلام کرد:  «قرار بود فیلم در این جشنواره حضور داشته باشد با‌ این ‌حال از آن‌جا که کار میکس تمام نشده بود این اتفاق نیفتاد و فیلم از بخش رقابت بازماند. مباحث سیاسی در غیبت فیلم در جشنواره برلین دخیل نبوده است.» او با تأکید بر این‌که هم‌اکنون در مونیخ مشغول انجام بخش ‌آخر «پست پروداکشن» فیلم است درباره وضع نهایی رونمایی فیلم گفت: «تلاشمان بر این بود تا همزمان با جشن‌های سی‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب این فیلم را روی پرده ببریم که این اتفاق خواهد افتاد.» این کارگردان سینما با ‌این‌ حال تاریخ ١٥اسفند را به‌عنوان «زمان میکس نهایی فیلم» اعلام کرد و گفت:  «ما در حال حاضر سخت مشغول انجام کارها هستیم تا فیلم در فستیوال کن شرکت کند.»
 بناست سه‌گانه‌ای سینمایی و مستقل از هم درباره مقاطع مختلف زندگی حضرت «محمد (ص)» تولید شود که فیلم مجید مجیدی نخستین اثر از این مجموعه است. در این فیلم، قصه زندگی پیامبر از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت آغاز می‌شود و در ۱۲سالگی ایشان به پایان می‌رسد. بیشتر عوامل فیلم «محمد (ص)» از عوامل بین‌المللی هستند اما بازیگران این فیلم همچون علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتی، محسن طنابنده، داریوش فرهنگ، رعنا آزادی‌ور، هدایت‌ هاشمی، نگار عابدی و... ایرانی هستند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21675/شتاب-برای-آمدن-فیلم«محمد-(ص)»-بالا-گرفت