اقتصاد جهان
 

 

بهبود شاخص اعتماد مشتری در آلمان: شاخص اعتماد مشتری آلمان اکنون به بالاترین مقدار طی 13‌سال اخیر رسیده است. دلیل این امر افزایش درآمد قابل مصرف پس از کاهش شدید قیمت سوخت و فرآورده‌های نفتی است. گروه تحقیقاتیGfK روزسه شنبه اعلام کرد شاخص چشم‌انداز آتی وضع مشتریان او برای ماه فوریه به9.3 واحد رسیده است. این درحالی است که ماه قبل این شاخص 9 واحد بود.(شرون)

سنگاپور در پی ایجاد رشد اقتصادی: بانک مرکزی سنگاپور سیاست مالی خود را روز گذشته آزادتر کرد. مقام سیاست‌گذاری مالی این کشور اعلام کرده اقداماتی به کار خواهد گرفت تا از افزایش ارزش این واحد پولی جلوگیری کند( نیویورک تایمز)

کاهش قیمت گندم در بازارهای جهانی: دیروز در بازارهای جهانی قیمت گندم و خوراک دام کاهش داشت اما دانه‌های روغنی و شکر افزایش قیمت را تجربه کردند. در بازارهای جهانی، قیمت محصولات کشاورزی در گروه غلات، ذرت، گندم و سویای روغنی کاهش‌هایی به ترتیب یک دلار، 1.25 دلار و 10 سنت را تجربه کردند.(رویترز)

تعویق اجرای پروژه‌های نفتی عربستان: مدیر اجرایی شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، از به تعویق افتادن برخی از پروژه‌های نفتی این کشور به علت کاهش قیمت نفت خبر داد و گفت: برخی از پروژه‌های خود را به آینده موکول خواهیم کرد و در مورد برخی دیگر دوباره مذاکره می‌کنیم. خالدالفالح مدیر ارشد اجرایی آرامکو که در کنفرانسی در ریاض سخن می‌گفت، اعلام نکرد که کدام پروژه یا قرارداد خاص تحت‌تأثیر کاهش قیمت نفت قرار گرفته است. (رویترز)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21663/اقتصاد-جهان