دیدار نماینده ولی‌فقیه با روسای سازمان های هلال‌احمر
 
تأکید بر پرهیز از شعار‌زدگی
 

 

مدیران سازمان امدادونجات، جوانان، داوطلبان و جمعیت هلال‌احمر استان تهران در دیدارهایی جداگانه با نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر ملاقات کردند.
حماسه فقط در جنگ نیست
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی در جمع مدیران سازمان امداد‌و‌نجات با اشاره به این‌که ذات فعالیت در حوزه امدادو‌نجات برپایه عشق و علاقه‌ای است که در نجات مردم وجود دارد، اظهار کرد: «ریشه این فعالیت‌های مردمی در قرآن، معارف، اهل بیت، پیامبر(ص) و تاریخ اسلام بوده و به کرات اشاره شده است.»
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی با اشاره به این‌که از منظر اسلام و قرآن، خدمت‌رسانی به مردم، جزو فرهنگ ایرانیان است، گفت: «کار در هلال‌احمر به‌ویژه در حوزه امداد و نجات بر مبنای خدامحوری و قیامت محوری است و جهت کار ما حرکت به سمت خدا است.»
وی با بیان این‌که باید خدمت به مردم در هلال‌احمر را فعالیتی جهادی انگاشت، تصریح کرد: «نباید تصور کرد که فقط در عرصه‌های جنگ و پیکار می‌توان حماسه آفرید.»
به گفته وی فرهنگ‌سازی از ضروریات است؛ چرا که اگر فرهنگ‌سازی نکنیم، امدادگری مطلوب هم نخواهیم داشت و لذا برای داشتن امدادگران با اخلاص و ایثارگر نیاز به فرهنگ‌سازی قوی داریم.
بنا نیست همه جوانان مهندس و دکتر شوند
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی در دیدار مدیران سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: «وقتی آمدن من به جمعیت هلال‌احمر از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، آن چه در جمعیت هلال‌احمر بیشتر از هر چیزی چشم مرا گرفت، سازمان جوانان بود.»
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «در زمان جنگ تنها شجاعت نبود که جوانان را راهی جبهه‌ها کرد تا درنهایت شهید شوند، بلکه آنها فکر و عمل زنده در فعالیت‌های‌شان و جهت‌های خاصی در زندگی‌هایشان داشتند. این خیلی مهم است چرا که دنیا در این زمینه شگفت‌زده است. طبعا دنیا نمی‌خواهد ما سامان بگیریم و پیروز باشیم و در برابر همه این موارد می‌ایستد. اما این جریان، ۳۵‌سال است که به‌رغم میل نظام سلطه در جهان پیش می‌رود.»
وی افزود: «بنا نیست همه جوانان مهندس و دکتر شوند، افرادی در فرآیندهای مدیریتی کارهای بسیار بزرگی را انجام می‌دهند که ارزش والایی دارد. کشورهای پیشرفته نیز همین روند را دارند و جوانانشان را برای مدیریت می‌سازند. بنده معتقدم باید در دنیای امروز ارزش‌ها را به جوانانمان یاد بدهیم و آنان را آماده کنیم.»
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی با بیان این‌که معتقدم سازمان جوانان توانایی انجام بسیاری از کار‌ها را دارد، افزود: «وقتی به جمعیت آمدم ذهنم را سازمان جوانان گرفت؛ دوست دارم در این زمینه کاری انجام دهم.»
خدمات داوطلبانه سبب رشد اسلام
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در دیدار رئیس و معاونان سازمان داوطلبان از این‌که بانویی به‌عنوان نمونه بانوان محجبه ریاست این سازمان را برعهده دارد و توانسته قریب ۷۰۰‌هزار داوطلب را برای انجام کارهای نیکوکارانه و خیرخواهانه گرد هم جمع آورد، ابراز خرسندی کرد.
وی درخشش طرح نیابت ویژه ارایه خدمات به سالمندان را در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر افتخار دانست و ادامه داد: «نماد هلال‌احمر دو چیز است:  خدمات امدادی و داوطلبانه که لازم است تنها به دادن شعار
 اکتفا نکنیم و در عمل این‌گونه خدمات را گسترش دهیم، کما این‌که این خدمات خیرخواهانه خود سبب‌ساز رشد اسلام و تبلیغ آن در سایر کشور‌ها نیز است.»
وی اعتماد مردمی را سرمایه این سازمان دانست و توصیه کرد با گزارش‌دهی مستمر و شفاف‌سازی روز به روز به توسعه آن افزوده شود.
پرهیز از شعار‌زدگی
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در دیدار مدیران جمعیت هلال‌احمر استان تهران، جمعیت هلال‌احمر را مجموعه‌ای مقدس دانست که محل تجلی آموزه‌های نورانی قرآن کریم و دین مبین اسلام است.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی، جمعیت هلال‌احمر را پس از سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی سومین موقوفه دار در کشور دانست و بر این اساس بر نظارت شرعی بر موقوفات و احیای فرهنگ وقف در جمعیت تأکید کرد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی در پایان سخنان خود در این دیدار به حاضران و تمام مدیران جمعیت هلال‌احمر توصیه کرد در حوزه مدیریتی خود ضمن پرهیز از شعار‌زدگی، در بیان اقدامات و فعالیت‌های خود واقع‌گرا باشند و از اغراق دوری کنند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21651/تأکید-بر-پرهیز-از-شعار‌زدگی