گزیده خوانی
 

 

   اخذ امتیاز در بخش کشاورزی نقطه قوت توافقنامه ترجیحی| روابط عمومی سازمان توسعه تجارت درگزارشی ضمن غیر کارشناسی خواندن اظهارات منتقدان توافقنامه با ترکیه مطرح کرد: نرخ تعرفه اعمال‌شده کشور ترکیه برای محصولات کشاورزی 42.4‌درصد است و کالاهای غیرکشاورزی تنها 5.5‌درصد تعرفه دارند. بنابراین یکی از نکات مثبت ترجیحات دریافتی ایران از ترکیه، کسب امتیاز از بخش کشاورزی این کشور است.
   قاچاق شترهای بیمار از سیستان و بلوچستان| محمدشریف خالقی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی قاچاق کالای سیستان‌ و بلوچستان گفت: به دلیل شیوع بیماری در شترهای این استان، انتقال شتر از سیستان و بلوچستان به دیگر نقاط کشور ممنوع شده اما شاهد قاچاق این نوع دام هستیم.
   هشدار به مشترکان تلفن همراه| ازحدود 2‌ماه پیش تاکنون اپراتورهای تلفن موظف به تکمیل اطلاعات مشترکان خود شده‌اند و بر همین اساس به شیوه‌های مختلف به مشترکان خود هشدار داده‌اند که لازم است اطلاعات‌شان را از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.
   پیشنهاد نصف شدن یارانه 60‌درصد مردم| محمدرضا پورابراهیمی نایب‌رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی گفت:  احتمال دارد مجلس به دلیل کاهش قیمت‌ نفت با پیشنهاد دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه موافقت کند. او افزود: امکان دارد آب وبرق تغییراتی داشته باشد و افزایش یابد، اما نفت، بنزین و گازوئیل و دیگر موارد سوختی افزایش نخواهد یافت. وی در مورد هدفمندی یارانه‌ها گفت:  احتمالا با دولت توافق کنیم. افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبنای پرداخت یارانه نقدی باشند که 30 تا 40‌درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و یارانه مابقی نصف شود، البته این موضوع یک پیشنهاد است.
   تکلیف «ایران ایر» را مشخص کنید| فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرایط دوگانه باعث شده هر جا که ایجاب می‌کند ایران ایر به‌عنوان یک شرکت خصوصی و هر جا که ضروری است به‌عنوان شرکت دولتی مطرح شود و این شرایط دوگانه ایران ایر (هما) شایسته شرکت هواپیمایی ملی حامل پرچم نیست.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21584/گزیده-خوانی