رئیس بنیاد امید ایرانیان:
 
نباید برای دور کردن رقیب خود به تهمت، شایعه و دروغ روي آوريم
 

 

محمدرضا عارف با بیان این‌که اگر اخلاق را مبنای فعالیت‌های سیاسی قرار می‌دادیم؛ با اتفاقات دهه اخیر به‌ویژه انتخابات مواجه نمی‌شدیم، تأکید کرد: نباید برای دور کردن رقیب خود به تهمت، شایعه و دروغ روي آوریم.
به گزارش ایسنا، عارف در کنفرانس «مدیریت خدمات با تأکید بر اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ خدمت» به هزینه‌هایی که نظام به دلیل بی‌اخلاقی و بداخلاقی حتی یک نفر متحمل می‌شود، اشاره کرد و افزود: اخلاق باید پایه و مبنای همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد تا به رشد و توسعه پایدار دست یابیم. چرا باید نظام هزینه بی‌اخلاقی یک نفر را متحمل شود.
رئیس بنياد امید ایرانیان با بیان این‌که پذیرش اصل و مدیریت اخلاق، نیازمند باور و اراده جدی است که باید توسط نخبگان دانشگاهی آغاز شود، مشکل و نگرانی اصلی کشور را بی‌اخلاقی دانست و گفت: اگر توجه به موضوع اخلاق را در بین مدیران ارشد نداشته باشیم، گرفتار مسائل نامطلوب اجتماعی خواهیم شد.
وی با بیان این‌که بی‌اخلاقی دامن بسیاری از حوزه‌ها در کشور را فراگرفته است، ادامه داد: در سطح مدیریتی، بازگشت به اخلاق و محوریت قرار دادن آن یکی از ضروریت‌های قرار گرفتن در مسیر پيشرفت، تعالی و تحقق آرمان‌های انقلاب است.
عارف، با یادآوری نام‌گذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توجه متوازن به فرهنگ و اقتصاد را ضروری دانست و افزود: باید پذیرفت که موفقیت‌های مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی در راستای اسناد بالادستی کشور جزء با ایجاد یک باور جدی و یک عزم ملی محقق نخواهد شد. وی افزود: نباید دنبال سیاست اخلاق‌مدارانه باشیم، بلکه باید سیاست را مبتنی بر اخلاق بدانیم تا ادای وظیفه، تکلیف و مردم مطرح باشند. رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: نباید به ارزش‌های انقلاب و نظام نگاه سیاسی داشته باشیم و آن را با مسائل جناحی، گروهی و باندی که آفت اخلاقی کشورمان محسوب می‌شود درگیر کنیم؛ تلاش برخی گروه‌های سیاسی در وعده‌های دروغین و بالا بردن توقعات و هزینه‌ها بدون کمک کردن به افزایش ثروت ملی از معضلات کشور است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21548/نباید-برای-دور-کردن-رقیب-خود -به-تهمت،-شایعه-و-دروغ-روي-آوريم