جزئیات تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 22 هزار امدادگر اعلام شد؛
 
امدادگران زیر سایه حمایت بیمه‌ای
 

 

تا پیش از بیستم شهریورماه امسال این مطالبه هر روزه امدادگران بوده است، اینکه وضعیت بیمه‌ای امدادگران جمعیت هلال‌احمر تعیین و تکلیف شود. مطالبه‌‎ای که در بیستم شهریورماه امسال رنگ عمل به خود گرفت و با امضای تفاهمنامه‌ای بین پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور و سازمان تامین اجتماعی امید را به دل بسیاری از امدادگران تاباند. حالا به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر سامانه امدادگر برای بیمه کردن امدادگران به زودی راه‌اندازی می‌شود.
کمتر از 10 روز از تفاهمنامه تامین اجتماعی و هلال‌احمر می‌گذرد و به گفته معاون عملیات سازمان امدادونجات اقدامات موثر این اتفاق در حال انجام است. در حال حاضر سامانه امدادیار راه‌اندازی شده است تا امدادگران سازمان، چه امدادگران جاده‌ای، کوهستان، ساحلی و چه امدادونجات همه سوابق بیمه‌ای خود را در این سامانه وارد کنند.
طبق تفاهمنامه منعقد شده، هر داوطلبی که از روز اول وارد جمعیت می‌شود تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد. شرایطی هم از طرف سازمان بیمه‌گر و هم از طرف جمعیت برای بیمه کردن درنظر گرفته شده است. مرادی‌پور کامل‌تر توضیح می‌دهد: «این آموزش‌های امدادی در جمعیت هلال‌احمر عموما مرحله‌‌ای و در 7 درجه امدادگر سه، دو، یک، نجاتگر سه، دو، یک و ایثارگر انجام می‌پذیرد. در چارت سازمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن برای امدادگران سطح یک به بعد انجام می‌شود.»
با یک حساب سرانگشتی تعداد افرادی که از نظر معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر کشور شرایط قرار گرفتن تحت پوشش بیمه را دارند، حدود 22 هزار امدادگر است. پوشش بیمه‌ای در دو فاز انجام می‌شود. فاز اول توجه به معیشت امدادگران دارد، اینکه حداقل حقوق دریافتی به امدادگران پرداخت شود و فاز دوم هم تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن است که در توافق به آن تاکید شده است، اما برخی از امدادگران هم‌زمان در شغل دیگری، معلم یا مهندس مشغول به کارند و مسئولیت اجتماعی آنها حکم کرده تا به صورت داوطلبانه کارهای بشردوستانه انجام دهند؛ مرادی‌پور توضیح می‌دهد: «آنها هم با توجه به مدت زمان شیفت و برنامه کاری که دارند، از خدمات بیمه‌ای امدادگری بهره‌مند خواهند شد.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/215294/امدادگران-زیر-سایه-حمایت-بیمه‌ای