پرسه در بازار
 

 

احتکار دلیل گرانی پرتقال
در پی افزایش قیمت پرتقال به کیلویی 7000تومان، وزارت کشاورزی علت گرانی پرتقال را ذخیره کردن حدود 700‌هزار تن در انبارهای شخصی برخی افراد عنوان و اعلام کرد: طبق قانون، برخورد با متخلفان نظارت بر توزیع در بازار و قیمت از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است. ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: 45‌هزار تن پرتقال برای شب عید ذخیره‌ شده است که اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، برای کاهش قیمت‌ها، پرتقال ذخیره‌سازی شده زودتر به بازار تزریق می شود.

کم‌طرفدار‌ترین خودروها ی بازار
خودروهای ام‌وی‌ام 110، ام‌وی‌ام 315 سدان، کیا پیکانتو، رنو داستر، رنو فلوئنس و رنو سفران کم‌فروش‌ترین خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران هستند. براساس ارزیابی صورت گرفته از وضع بازار خودروهای سواری در 6ماهه نخست امسال، در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از 50‌میلیون تومان، خودروی ام‌وی‌ام 110 و خودروی ام‌وی‌ام 315 سدان کم‌فروش‌ترین‌های بازار بوده‌اند. در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 50 تا 125‌میلیون تومان نیز خودروی کیا پیکانتو، رنو داستر و رنو فلوئنس کمترین متقاضی را داشته‌اند.

افزایش 57‌درصدی قیمت میوه نسبت به ‌سال گذشته
بانک مرکزی از افزایش 10.9‌درصدی نرخ لبنیات، 57.2‌درصدی میوه‌های تازه، 5.9‌درصدی برنج، 4.4‌درصدی گوشت قرمز، 4.5‌درصدی قندوشکر و 9.5‌درصدی نرخ چای طی یک‌سال خبر داد. براساس این گزارش در هفته منتهی به سوم بهمن نرخ ۵گروه ثابت، دو گروه کاهش و چهار گروه دیگر نسبت به هفته قبل رشد یافته است. بر این اساس  قیمت تخم‌مرغ و سبزی‌های تازه کاهش و نرخ حبوب، میوه‌های تازه، گوشت مرغ و قند و شکر افزایش یافته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21496/پرسه-در-بازار