کیوسک
 

 

واشینگتن‌پست
روزنامه‌های جهان چهارشنبه، 3 آگوست، متأثر از سفر نانسی پلوسی به تایوان بودند؛ سفری که در بحبوحه تنش میان پکن و واشنگتن و با وجود هشدارهای مکرر دولت چین، انجام شد. «با سفر پلوسی به تایوان، تنش‌ها شعله‌ور می‌شود» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است: «کاخ سفید فوراً برای کاهش تنش‌ با چین وارد عمل شد، بعد از آنکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه با رئیس‌جمهوری تایوان و سایر مقامات، در دیداری خبرساز از این جزیره خودمختار -که برخلاف میل دولت آمریکا بود- به امید جلوگیری از بحران ژئوپلیتیکی در میان تهدیدات و مانورهای نظامی پکن، ملاقات کرد.»
 تایمز
«60 درصد محافظه‌کاران تراس را به عنوان نخست‌وزیر بعدی ترجیح می‌دهند» عنوان گزارش اصلی تایمز است که گفته لیز تراس فاصله خود را از ریشی سوناک، رقیب او برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری بریتانیا، به 34 امتیاز رسانده است. در این گزارش آمده است که با سبقت گرفتن لیز تراس از ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق، 60 درصد اعضای حزب محافظه‌کار او را به عنوان نخست‌وزیر بعدی خود ترجیح می‌دهند. تایمز گفته بر اساس نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) 26 درصد از اعضای حزب محافظه‌کار ریشی سوناک را ترجیح می‌دهند.

چاینا‌دیلی
«سفر پلوسی به تایوان به‌شدت محکوم شد» عنوان گزارش چاینا‌دیلی است: «پکن سه‌شنبه سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را به‌شدت محکوم و مخالفت قاطع خود را با آن ابراز کرد؛ اقدامی تحریک‌آمیز که چین از آن به‌عنوان نقض فاحش حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور انتقاد کرد. وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای که اندکی پس از ورود پلوسی به تایپه منتشر شد، گفت: چین قاطعانه با سفر پلوسی مخالفت و به‌شدت آن را محکوم می‌کند و اقدامات دیپلماتیک جدی انجام داده و اعتراض شدید خود را به آمریکا ابراز کرده است.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/213795/کیوسک