350 امدادگر برای جست وجو و کمک به سیل زدگان
 

 

شهرام باباپور، رئیس هلال‌احمر شعبه فیروزکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» می‌گوید: «در حال حاضر 350 امدادگر در حال کار در این منطقه هستند. عملیات جست‌وجو، توزیع اقلام و اسکان به مردم سیل‌زده، ازجمله فعالیت‌هایی است که نیروهای امدادگر در حال انجام آن هستند. 11 جسد در فیروزکوه کشف شده است. گویا مفقودان نیز چهار نفر هستند. یعنی به چهار نفر کاهش یافت. مثلا از یک خانواده خبری نبود و فرضیه این بود که در سیلاب گرفتار شده باشند، اما مشخص شد که آنها فرار کرده‌اند یا اصلا در خانه‌شان نبوده‌اند. برای همین تعداد مفقودان کاهش یافت. عملیات نیز همچنان در این منطقه ادامه دارد. فکر می‌کنم حدودا یک یا دو روز دیگر عملیات جست‌وجو ادامه داشته باشد. ولی کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده همچنان ادامه دارد. در حال حاضر چادرها و اقلام غذایی توزیع شده است. هرآنچه که مردم به آن نیاز دارند را برایشان فراهم کرده‌ایم و تا آخرین لحظه پای کار هستیم.»
ادامه خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده در فیروزکوه
در سومین روز از وقوع سیلاب در منطقه حبله‌رود فیروزکوه، خدمات امدادرسانی در این مناطق سرعت گرفته است.
محسن منصوری، استاندار تهران گفت: «خدمات‌رسانی به روستای مزداران با کمک نیرو‌های امدادونجات، بسیجیان و گروه‌های جهادی در حال انجام است. تا روز شنبه ۱۱ فوتی قطعی در روستا وجود داشت که برخی از این افراد مسافر و تعدادی هم از بومی این روستا بودند. با پیدا شدن برخی از مفقودان حادثه تعداد مفقودی‌های اعلام شده از ۱۶نفر به ۴ نفر کاهش یافت. تقسیم کار منطقه‌ای صورت گرفته و هر شهرستان استان، معین یک روستا شده است. اگر شرایط آب‌وهوایی اجازه دهد وضعیت چهار نفر مفقودی نیز به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.»
او ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار که در حادثه سیل، عزیزان خود را از دست دادند، ادامه داد: «در چهار شهرستان دیگر شامل مناطق شمالی شهر تهران، پاکدشت، دماوند و پردیس اقدامات خدمت‌رسانی انجام می‌شود. جمعه شب‌گذشته به دلیل آسیب وارده به سد محلی چنداب، مجبور به مسدود شدن راه دسترسی مردم به جاده امام رضا(ع) برای حدود دو ساعت شدیم. با توجه به وقوع سیل در شهرستان دماوند، برای عدم ایجاد مشکل و گرفتار شدن خودروها در سیل، دسترسی مردم برای دو ساعت در محور دماوند و رودهن در شرق تهران نیز بسته شد.» نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «تعداد فوت‌شده‌ها در روستای مزداران بالاست اجسادی هم وجود دارد که هنوز از گل‌ولای بیرون نیامده است. تمرکز تلاش ما در مرحله اول نجات افراد و خارج کردن اجساد از زیر آوار است و سپس کار‌های لازم که دستگاه‌های خدمات‌رسان به فوریت انجام دهند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/213622/350-امدادگر-برای-جست-وجو-و-کمک-به-سیل-زدگان