رئیس مرکز پزشکی حج‌ و زیارت هلال‌احمر اعلام کرد:
 
ارائه بیش از 2 هزار خدمت به حجاج ایرانی
 

 

سیدعلی مرعشی از ارایه بیش از 2 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی حج 1401 خبر داد.
رئیس مرکز پزشکی حج‌ و زیارت هلال‌احمر در خصوص خدمت‌رسانی به زائران در حج سال 1401، گفت: «همه داروهای موردنیاز حج امسال را به عربستان ارسال کردیم. البته سرم و شربت را به‌دلیل وزن بسیار بالا و هزینه‌هایی که دارد، از عربستان تهیه می‌کنیم اما سایر داروها از ایران ارسال و وارد عربستان شده است. در حال حاضر منتظر هستیم که اقدامات اداری و گمرکی آنها انجام شده و ترخیص شوند.»
او افزود: «باتوجه به اینکه به تدریج حجاج اعزام شده‌اند، تاکنون از بخشی از داروهایی که به صورت تدریجی ارسال کردیم، استفاده شده و بخشی را هم از طریق سیستم سعودی در محل خریداری کردیم تا بار اصلی‌ دارو ارسال شود و بتوانیم خدمات را ارایه کنیم.»
مرعشی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در حوزه دارو و تجهیزات مشکلی نداشتیم، گفت: «تقریبا خدمات موردنیاز در اختیار زائران قرار گرفته است. خبر خوش هم این است که فعلا خوشبختانه بیماری خاصی در میان زائران مشاهده نشده و مراجعه‌ها عمدتا سرپایی و اولیه بوده است. خوشبختانه در بین حجاج ایرانی هیچ بیمار مبتلا به کرونا یا مورد آبله میمونی نداشتیم و گزارش نشده است و در مجموع زائران در سلامت کامل هستند.»
او درباره خدمات ارایه‌شده در حج تاکنون، گفت: «حدود ۱۳۴۴ ویزیت، 460 مورد تزریقات و سرم‌تراپی، یک مورد گچ‌گیری، ارایه خدماتی مانند کنترل فشار خون و پانسمان نیز صورت‌گرفته و در مجموع حدود ۲هزار خدمت   به حجاج در مدینه‌منوره ارایه شده است. در عین‌حال یک مورد هم انتقال بیمار به بیمارستان سعودی داشتیم که یکی از حجاج به‌دلیل مشکل قلبی و برای دریافت خدمات بهتر و بیشتر به بیمارستان سعودی منتقل شد. زیرا در مدینه در حد درمانگاهی ارایه خدمات صورت می‌گیرد و برای خدمات بیشتر در صورت لزوم به بیمارستان‌های سعودی اعزام می‌شوند.» مرعشی در ادامه درباره وضعیت شیوع وبا با توجه به فصل گرما نیز گفت: «خوشبختانه مورد وبا تاکنون در بین حجاج ایرانی مشاهده نشده است.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/212477/ارائه-بیش-از-2-هزار-خدمت-به-حجاج-ایرانی