پایان داستان مهرجویی
 

 

ساعاتی بعد از صدور بیانیه کارگردانان، اما، فرجام اکران نوروزی «لامینور» روشن شد و تهیه‌کننده این فیلم با تاکید بر بازبینی فیلم جدید مهرجویی توسط وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، از حذف قطعی این فیلم از اکران نوروزی خبر داد.
رضا درمیشیان با اشاره به اینکه «سه ماه پیش برای فیلم داریوش مهرجویی درخواست پروانه نمایش جدید شده و با توجه به سه بار بازبینی فیلم در یک هفته اخیر توسط وزیر ارشاد و ریاست سازمان سینمایی در انتظار تمدید پروانه نمایش هستیم»؛ بر حذف فیلم «لامینور» از سوی سازمان سینمایی تاکید کرد. ظاهرا از آنجا که «لامینور» درباره موسیقی است، با اکران آن در ماه رمضان که امسال با تعطیلات نوروزی تلاقی کرده، مخالفت شده است!
در ادامه حبیب ایل‌بیگی، مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی به عنوان یکی از مدیران فرهنگی دولت ادعای رضا درمیشیان را تایید کرد: «انتخاب فیلم‌های نوروزی با سازمان سینمایی است که در جمع‌بندی نهایی فیلم‌های لامینور و علفزار در این فهرست قرار نگرفتند.»
این مقام دولتی البته در گفت‌وگو با ایسنا این‌ شایعه را که وزارت ارشاد مخالف نمایش «لامینور» در ماه رمضان بوده؛ رد می‌کند: «چنین مسأله‌ای صحت ندارد و ماه رمضان، ماه شادی است. سازمان سینمایی پارامترهای مختلفی از جمله تنوع فیلم‌ها را برای اکران نوروزی در نظر گرفته و نمایش فیلم کودک، دفاع مقدس، کمدی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.»
نکته جالب در این میان اینکه این دو فیلمی که از میان فهرست اعلام‌شده توسط شورای صنفی نمایش حذف شده‌اند (و پارامترها را نداشته‌اند!) دقیقا همان فیلم‌هایی هستند که بعد از اعلام و انتشار عناوین فیلم‌های اکران نوروز با انتقاد و اعتراض شماری از رسانه‌های خاص مواجه شده بودند!


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/209451/پایان-داستان-مهرجویی