بازار جهانی
 

 

مشکلات فنی در‌ هارد  سامسونگ
سامسونگ به تازگی‌ هارد اکسترنال
منحصر به‌فردی به نام تی یک عرضه کرده که تنها 26گرم وزن و 500 گیگابایت ظرفیت دارد ولی دارای مشکلات فنی جدی است. این شرکت اعلام کرده که این ‌هارد را هفته آینده روانه بازار می‌کند، اما بررسی‌های آزمایشی از نقص فنی‌ هارد مذکور حکایت می‌کند. از جمله نقص‌های مذکور عدم‌امکان استفاده از ظرفیت کامل پرت 3 یواس‌بی است. در برخی موارد نیز اتصال‌ هارد به سیستم با مشکل مواجه شده و به درستی صورت نمی‌گیرد. اشکالات فنی هنگام پیکربندی مسأله دیگری است که برخی افراد به آن اشاره کرده‌اند.

صفحه کلید با قابلیت شناسایی کاربر
دانشمندان موفق به ساخت صفحه کلید هوشمندی شده‌اند که قادر به تمیز کردن خود بوده و می‌تواند کاربران یک رایانه را از طریق بررسی شیوه تایپ کردن آنها از یکدیگر تشخیص دهد. طراحان این صفحه کلید می‌گویند صفحه کلید مذکور می‌تواند الگوهای تایپ کردن افراد را شناسایی کند و این کار را از طریق بررسی سرعت تایپ کردن و میزان فشاری که آنها به صفحه کلید وارد می‌کنند انجام می‌دهد. صفحه کلید مذکور نیازی به مصرف برق هم ندارد و برای تأمین برق موردنیازش از انرژی تولید شده توسط فشار حاصل از تماس انگشتان با دکمه‌ها استفاده می‌کند.

واتس‌آپ برای کامپیوتر‌های شخصی
واتس‌آپ ماه گذشته اعلام کرد که 700‌میلیون کاربر از سراسر دنیا دارد و حالا برای افزایش کاربرانش اقدام به انتشار نسخه‌ای از این پیام‌رسان برای کامپیوتر‌های شخصی کرده است. این امکان برای کاربران اندرویدی واتس‌آپ اکنون در دسترس است و یکی از مدیران واتس‌آپ از افزوده شدن این قابلیت به ورژن iOS هم خبر داده اما هنوز زمان مشخصی برای آن اعلام نشده است. واتس‌آپ می‌گوید که نسخه موبایل همچنان اولویت اصلی آنهاست، اما کاربران بسیاری نیز هستند که ساعت‌های طولانی را در پشت کامپیوتر به‌سر می‌برند و قابلیت جدید می‌تواند پلی میان موبایل و کامپیوتر آنها باشد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/20944/بازار-جهانی