اهرم کاهش قیمت نفت در دست ایران
 
مشتریان آسیایی نفت خام ایران به صف شدند
 

 

مشتریان سنتی نفت ایران در بازار آسیا دوباره برای ازسرگیری خرید نفت از ایران، ابراز تمایل کرده‌اند. بخشی از پالایشگاه‌ها در آسیا پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و بازگشت دوباره تحریم‌های نفتی از سال ۲۰۱۹ خرید نفت کشورمان را متوقف کردند، اما دوباره این پالایشگاه‌ها به فکر ازسرگیری واردات نفت از ایران افتادند. مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا درباره توافق هسته‌ای هفته گذشته ازسرگرفته شد و دیپلمات‌های غربی می‌گویند امیدوارند این مذاکرات به نتیجه برسد اما مسائل دشوار همچنان حل نشده مانده‌اند.
هند،ژاپن وکره‌جنوبی آماده ازسرگیری واردات نفت ایران
بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، پالایشگاه‌های کشورهای هند، ژاپن و کره‌جنوبی مذاکرات برای واردات مجدد نفت از ایران را آغاز کرده‌اند.
خبرگزاری رویترز از مذاکرات پالایشگاه‌های کشورهای هند، ژاپن و کره‌جنوبی با ایران برای واردات مجدد نفت از ایران خبر داده و پایگاه Oilprice نیز اعلام کرده که ایران بلافاصله پس از توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها، صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد زیرا مقادیر قابل‌توجهی نفت در انبارها برای عرضه در بازارهای بین‌المللی دارد. به نوشته Oilprice اگر مذاکرات شکست بخورد، نفت بالاتر خواهد رفت و احتمالا به ۱۰۰ دلار خواهد رسید.
این خبرگزاری نوشته است که پالایشگاه‌های کشورهای هند، ژاپن و کره‌جنوبی که به‌طور سنتی خریداران بزرگ نفت ایران هستند، مایلند در صورت توافق برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، واردات از ایران را از سر بگیرند که می‌تواند راه را برای عرضه بیشتر در بازارهای جهانی و کاهش قیمت‌ها هموار کند.
پایگاه تخصصی نفت Oilprice هم نوشته است: «ایران از قبل آماده‌سازی برای بازگشت نفت خام خود به بازارهای بین‌المللی را آغاز کرده است و مقامات شرکت ملی نفت ایران به کره‌جنوبی سفر کرده‌اند تا در مورد معاملات مذاکره کنند.»
ایران در حال آماده شدن برای بازگشت نفت خام خود به بازارهای بین‌المللی است. این کشور سال گذشته برنامه‌های افزایش تولید را اعلام کرد و این هفته رسانه‌ها گزارش دادند که مقامات شرکت ملی نفت ایران به کره‌جنوبی سفر کرده‌اند تا در مورد قراردادهای عرضه با پالایشگاه‌های داخلی گفت‌وگو کنند.تحلیلگران بانک سیتی‌گروپ می‌گویند اگر توافقی در مورد برنامه هسته‌ای ایران حاصل شود، این کشور می‌تواند بین آوریل تا می ۵۰۰ هزار بشکه در روز به عرضه جهانی نفت اضافه کند. به گفته لوئیز دیکسون، تحلیلگر انرژی، ایران می‌تواند تولید خود را به‌سرعت، در عرض ۴ تا ۶ ماه افزایش دهد و همچنین در صورت لغو تحریم‌ها، مقادیر قابل‌توجهی نفت در انبارها برای عرضه در بازارهای بین‌المللی دارد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/208867/مشتریان-آسیایی-نفت-خام-ایران-به-صف-شدند