ترجمه آخرین پرونده پوآرو در بازار نشر ایران؛
 
هرکول روی صندلی چرخدار
 

 

رمان «پرده؛ آخرین پرونده هرکول پوآرو» نوشته آگاتا کریستی با ترجمه فرشته شایان توسط نشر ماهی منتشر و راهی بازار نشر شد.
این‌رمان، اوایل دهه چهل میلادی در بحبوحه جنگ جهانی دوم نوشته شده و آخرین رمان از مجموعه پلیسی پوآرو است. آگاتا کریستی تمایل داشت کتاب پس از مرگش چاپ شود.
به‌همین‌دلیل آن را بیش از ۳۰‌سال نگه داشت و منتشر نکرد، اما تغییر عقیده داد و کتاب را به ناشر سپرد که این‌ اتفاق مربوط به ۳ ماه پیش از مرگ اوست.
این‌ داستان همان‌طور که از نامش مشخص است، درباره آخرین پرونده کارآگاه هرکول پوآرو است؛ هنگامی که او فلج شده و روی صندلی چرخدار مسیر پرونده را دنبال می‌کند. او در این ‌وضعیت هم همچنان از سلول‌های خاکستری مغزش استفاده می‌کند.شخصیت پوآرو در این ‌داستان، قاتل زنجیره‌ای را می‌شناسد اما معرفی‌اش نمی‌کند. او تلاش نمی‌کند قاتل را به دام بیندازد بلکه سعی می‌کند از قتل بعدی جلوگیری کند. پوآرو در این ‌داستان، با قاتلی روبه‌روست که نمی‌کشد بلکه انگیزه قتل را در انسان‌های دیگر به‌وجود می‌آورد تا راه ارتکاب قتل را خودشان طی کنند...
رمان «پرده؛ آخرین پرونده هرکول پوآرو» نوشته آگاتا کریستی به‌تازگی با ترجمه فرشته شایان توسط نشر ماهی منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌ترجمه ‌سال ۱۹۷۵ منتشر شده است.
هرکول پوآرو کارآگاه تخیلی بلژیکی است که توسط آگاتا کریستی نویسنده شهیر انگلیسی خلق شده ‌است. او را می‌توان از مشهورترین شخصیت‌های داستانی تاریخ ادبیات دانست. او در بیش از سی داستان بلند و بیش از پنجاه داستان کوتاه به‌عنوان شخصیت اصلی ظاهر شده‌ و از این لحاظ نیز از رکوردداران است.
سخن معروف پوآرو چنین است: کار درست همیشه در درون انسان انجام می‌شود، همه چیز برعهده سلول‌های خاکستری است. هیچ‌وقت این سلول‌های کوچک را از یاد مبر دوست من.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/200463/هرکول-روی--صندلی-چرخدار