اعضای کابینه افغانستان سرانجام معرفی شدند
 

 

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان روز گذشته و پس از انتظاری طولانی وزرای کابینه دولت جدید این کشور را معرفی کرد. رایزنی‌ها برای اعلام کابینه جدید افغانستان که مأموریت‌ دشواری را برای مقابله با خشونت و نا‌امنی و مسائل اقتصادی این کشور در پیش دارد بیش از 3ماه به طول انجامید و این تأخیر انتقادات بسیاری را نیز متوجه دولت تازه افغانستان کرد.
کابینه 25 نفری دولت افغانستان توسط رئیس‌ دفتر اشرف‌غنی و
در جریان مراسمی با حضور شخص رئیس‌جمهوری معرفی شد، هرچند که اشرف‌غنی در این مراسم سخنرانی نکرد. «عبدالسلام رحیمی»، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان در سخنانی در جریان این مراسم گفت: «دولت اعضای کابینه را برای رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد»، هرچند که زمان احتمالی این رأی‌گیری را اعلام نکرد.
 اشرف‌غنی که یکی از مقامات پیشین بانک‌جهانی به شمار می‌رود پیش از این از اصلاحات، مقابله با فساد و تشکیل دولتی تکنوکرات و مستقل از دولت پیشین این کشور خبر داده ‌بود.
«شیر محمد کریمی»، رئیس ستاد ارتش ملی افغانستان که یکی از افراد نزدیک به اشرف غنی به شمار می‌رود به‌عنوان نامزد وزارت دفاع معرفی شده‌است و در سوی دیگر «غلام جیلانی پوپل» که به‌عنوان نامزد وزارت دارایی این کشور معرفی شده‌است نیز شرایط مشابهی دارد.
«نورالحق علومی»، که در دوران مبارزات انتخاباتی در کنار عبدالله عبدالله بود نیز به‌عنوان گزینه وزارت کشور افغانستان معرفی شده‌است و «صلاح‌الدین ربانی»، نامزد وزارت امور خارجه نیز از همراهان عبدالله به شمار می‌رود.
در این فهرست 25 نفره همچنین نام 3 زن نیز به چشم می‌خورد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19650/اعضای-کابینه-افغانستان-سرانجام-معرفی-شدند