حفظ گاز مصارف خانگی اولویت اصلی شرکت گاز مازندران
 

 

«محسن عرب‌مقصودی»، مدیرعامل شرکت گاز مازندران طی نشست خبری در مانور افت فشار و قطع گاز آمل با بیان این مطلب که مازندران در انتهای خطوط لوله گاز قرار داشته و منابع گازی با این استان فاصله زیادی دارند، به ورود جبهه هوای سرد به استان اشاره کرد و گفت: مسأله مذکور می‌طلبد که مسئولان ذیربط از آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی برخوردار بوده و شرکت گاز مازندران هم سعی کرده با بهره‌مندی از تجارب دیگر شرکت‌های گاز استانی، همچنین تجربه سال‌های گذشته خود، تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کند. به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز مازندران، وی با تأکید بر این مطلب که مصارف غیرخانگی حتما باید به سوخت دوم مجهز باشند، اولویت اصلی شرکت گاز مازندران را حفظ گاز مصارف خانگی عنوان کرد و با اشاره به روند اجرای مانور افت فشار و قطع گاز در آمل، افزود: این مانور با اخطار و اطلاع قبلی برگزار شد و طی آن با قطع گاز مشترکان پرمصرف، مجهز بودن مشترکان غیرخانگی به سوخت دوم و آمادگی آنها برای مقابله با بحران‌های احتمالی محک خورده و آمادگی تیم‌های عملیاتی در مقابله با بحران سنجیده شد.
عرب مقصودی با تصریح این مطلب که طی بررسی‌های به عمل آمده در مانور، بیش از 50‌درصد نانوایی‌ها و تعدادی از مشترکان غیرخانگی آمل به سوخت دوم مجهز نبودند، لزوم دوگانه‌سوز بودن مصارف غیرخانگی را مورد تأکید ویژه قرار داده و توجه به این امر را خواستار شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که صدا و سیمای استان اطلاع‌رسانی شفافی درخصوص گازبهای مشترکان انجام نداده است، ادامه داد: صدا و سیمای استانی باید در ایجاد تفکر درست و مصرف بهینه گاز طبیعی یار و یاور شرکت گاز مازندران باشد.
عرب مقصودی با بیان این‌که دریافت عوارض گازرسانی مصوبه قانونی مجلس است، افزود: تنها راه پایین‌آمدن گازبهای مشترکان، مصرف بهینه و استفاده از وسایل گرمایی با برچسب انرژی رده بالاست که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی شود.
افزایش 26‌درصدی حوادث ناشی از گاز در ‌سال 92 نسبت به ‌سال 91
«محمدرضا يوسفي‌پور» رئيس امور HSE شركت ملي گاز ايران نیز در این نشست با بیان این‌که صنعت گاز ناگزیر از چابک بودن است، افزود: انتخاب شهرهای موردنظر برای برگزاری مانورهای افت فشار و قطع گاز توسط شرکت ملی گاز ایران، براساس شناسایی‌های علمی صورت گرفته است.
وی مواردی مانند تمرین برای آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران‌های احتمالی، جلب مشارکت بیشتر مسئولان ارشد استان، اطلاع‌رسانی به مردم و فرهنگ‌سازی را ازجمله اهداف مهم برگزاری مانور عنوان کرد و با گلایه از عدم حضور فرماندار آمل در طول برگزاری مانور، تصریح کرد: در مقایسه با دیگر استان‌هایی که امسال مانور افت فشار گاز در آنها برگزار شده، حمایت و انسجام استانی و شهرستانی را درخصوص تجهیز مصارف غیرخانگی به سوخت دوم، در آمل شاهد نبودیم.
یوسفی‌پور از افزایش 26‌درصدی حوادث ناشی از گاز در ‌سال 92 نسبت به‌سال 91 خبر داد و افزود: در بخش مرگ خاموش با 50‌درصد و در بخش اشتعال، انفجار و آتش‌سوزی با 12‌درصد افزایش حوادث روبه‌رو بوده‌ایم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19587/حفظ-گاز-مصارف-خانگی -اولویت-اصلی-شرکت-گاز-مازندران-