جنوب
 

 

آغاز برداشت گوجه‌فرنگی در بخش قلعه قاضی
مدیر مرکز خدمات بخش قلعه قاضی از برداشت گوجه‌فرنگی از سطح 750هکتاراز اراضی این بخش خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس سلمان انصاری‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود 22هزار و500 تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع بخش قلعه قاضی برداشت شود. وی مناطق کشت این محصول در قلعه قاضی را کهنه گود و تخت ذهوکی نام برد و گفت: کشت این محصول از اوایل مهرماه آغاز شده و برداشت آن از نیمه‌اول دی‌ماه شروع و تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:  مصرف مناسب و به موقع کودهای شیمیایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی موثر است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: مصرف مناسب و به موقع کودهای شیمیایی، افزایش تولید محصولات کشاورزی را به همراه دارد. به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، مهندس ناصر حیدری‌پوری افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده تمام نهاده‌های مورد نیاز کشت پاییزه تأمین شده و کشاورزان براساس آزمون خاک می‌توانند هر مقداری که کود نیاز دارند تحویل بگیرند. مهندس حیدری‌پوری افزود: ازکشاورزان استان نیز می‌توانند در مناطقی که بارندگی رخ داده به منظور مبارزه با علف‌های هرز، عملیات خاکورزی و کشت را پس از سبز شدن علف‌های هرز انجام دهند. وی با اشاره به خط اعتباری مکانیزاسیون اظهار داشت: اعتباری در قالب خط مکانیزاسیون به استان هرمزگان اختصاص‌یافته که در این راستا کسانی که تشکیل پرونده داده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک کشاورزی و تکمیل وثایق و الزامات قانونی به جذب این‌اعتبار کمک کنند.
وی افزود: این خط اعتباری ضمن افزایش ضریب مکانیزاسیون، در کشت به موقع، صرفه‌جویی در انرژی و مصرف نهاده‌های کشاورزی، تسریع در کشت مکانیزاسیون و بازسازی ناوگان فرسوده ادوات کشاورزی موثر خواهد بود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به سهمیه کودهای شیمیایی گفت: تاکنون، 14‌هزار تن کود فسفاته و 2500 تن کود پتاسه توسط کشاورزان خریداری شده است. مهندس حیدری پوری از کشاورزان درخواست کرد از خرید هرگونه کود غیراز کودهای شرکت خدمات حمایتی خودداری کنند. وی با اشاره به اهمیت رعایت مسائل فنی در افزایش تولید خاطرنشان کرد: آماده سازی مناسب بستر بذر، حضور به موقع و موثر کشاورزان در مزارع، رعایت دقیق عمق کاشت، رعایت تاریخ کاشت و رعایت دقیق میزان بذر مصرفی ازجمله عواملی هستند که کشاورزان باید رعایت کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19584/جنوب