معاون فناوری‌اطلاعات بانک شهر خبر داد: راه‌اندازی 28کیوسک شهرنت در سطح کشور
 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر‌، مهندس عبدالرضا گلزاری با اشاره به وضعیت بانکداری الکترونیک ایران اظهار کرد: بر اساس آمار دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، کشور ایران از لحاظ شاخص دولت الکترونیک در سال2005 در بین 193کشور جهان، رتبه 98 را داشته است که این آمار در سال2011 به رتبه102 و در سال‌2015 به 105 تنزل یافته است.
وی افزود: در این حوزه، ایران در میان کشورهای خاورمیانه، رتبه هفتم را دارد همچنین از نظر بانکداری الکترونیک نیز در میان 60کشور جهان، رتبه 58 را داریم که این آمار بسیار نگران‌کننده و بیانگر ضرورت اقدام سریع در جهت ارتقای جایگاه ایران در حوزه بانکداری الکترونیک است و بخش اعظمی از این وظیفه خطیر بر عهده بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است.
وی تصریح کرد: در مبادلات تجاری جهان، بانکداری الکترونیکی موجب صرفه‌جویی معادل 10 تا 20درصد رقم مورد مبادله می‌شود که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر کاهش بهای تمام‌شده کالاها و خدمات داشته باشد‌. گلزاری خاطرنشان کرد: توسعه کیوسک‌های شهرنت به عنوان پیشخوان الکترونیکی بانکی در سطح کشور یکی از اساسی‌ترین اقدامات در زمینه گسترش بانکداری الکترونیکی است که در فاز اول به عنوان طرح پایلوت، در 28نقطه کشور این کیوسک‌ها نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند‌.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19353/معاون-فناوری‌اطلاعات-بانک-شهر-خبر-داد: راه‌اندازی-28کیوسک-شهرنت-در-سطح-کشور