حضور سران اروپایی در راهپیمایی اتحاد علیه تروریسم در پاریس
 

 

سران کشور‌های اروپایی در روز گذشته از حضور خود در راهپیمایی اتحاد پاریس خبر دادند. سران کشور‌های اروپایی در نظر دارند تا با این اقدام بی‌سابقه که به دنبال حملات تروریستی اخیر پاریس صورت گرفته‌است همبستگی‌خود را با کشور فرانسه نمایش دهند.
به گزارش ایسنا، «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس و «ماریانو راخوی»، نخست‌وزیر اسپانیا به‌عنوان نماینده کشورهایی که طی دهه‌های گذشته هدف شدیدترین حملات تروریستی قرار گرفته‌اند، اولین کشورهایی بودند که آمادگی خود را برای همراهی در این راهپیمایی اعلام کردند.
هم‌چنین سران کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، لهستان، سوئد، دانمارک، نروژ، اوکراین و مقامات اتحادیه اروپا در پیام‌هایی جداگانه اعلام کرده‌اند، در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.
راهپیمایی امروز درحالی برگزار می‌شود که حملات تروریستی اخیر پاریس مقامات فرانسوی را با انتقادات شدیدی مواجه کرده ‌است. «مانوئل والس»، نخست‌وزیر فرانسه دراین‌باره گفت: «مسلماً ضعف‌ها و قصورهایی وجود داشته و به همین خاطر است که ما باید روابط را تحلیل کنیم.» والس در ادامه با اشاره به عزم فرانسه برای مبارزه با تروریسم گفت: «فرانسه پس از قتل ‌عام روز چهارشنبه در دفتر شارلی ابدو با تروریسم و نه اسلام در جنگ است.» والس در ادامه تأکید کرد: «ما با تروریسم در جنگ هستیم ما با هیچ مذهب یا تمدنی در جنگ نیستیم. به دنبال این حملات و خشونت‌ها اقدامات امنیتی جدیدی اتخاذ خواهند شد.»
روز گذشته همچنین گروه القاعده یمن در فایلی صوتی مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. «حارث النظاری»، مسئول امور حقوقی شاخه القاعده در شبه‌جزیره عرب در این فایل صوتی عنوان کرد: «برخی از فرانسوی‌ها با نشر کاریکاتورهای اهانت‌بار به رسول خدا به ایشان اهانت کرده و برای همین افرادی باید آنها را ادب کنند.» النظاری در این فایل صوتی اعلام کرد: «از فرانسوی‌ها می‌خواهیم دست از دشمنی‌ها با مسلمانان بردارند چراکه مادامی که با خداوند، رسول خدا و مومنان بجنگند در امنیت زندگی نخواهند کرد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19343/حضور-سران-اروپایی-در-راهپیمایی-اتحاد-علیه-تروریسم-در-پاریس