اخبار جهان
 

 

رئیس پارلمان افغانستان: وزرای کابینه وحدت ملی دوشنبه هفته آینده معرفی می‌شوند
رئیس‌ پارلمان افغانستان روز گذشته گفت:کابینه حکومت وحدت ملی دوشنبه هفته آینده به مجلس معرفی خواهد شد. این در حالی است که برخی منابع از ارایه فهرست ۱۱نفری وزرای جدید به هیأت اداری پارلمان این کشور خبر داده‌اند. به گزارش تسنیم «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس‌ پارلمان افغانستان در جلسه علنی دیروز این مجلس گفت: «در دیدار با محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهوری افغانستان، وی زمان معرفی وزرای کابینه حکومت وحدت ملی را روز دوشنبه هفته آینده اعلام کرد». رئیس‌جمهوری افغانستان روز گذشته و در مراسم تحلیف 34 سناتور جدید سنای این کشور درخصوص وضع کابینه خود گفت: «از همه می‌خواهم با صبر و حوصله منتظر اعلام کابینه باشند».

دیدار احتمالی محمود عباس و خالد مشعل در ترکیه
برخی منابع فلسطینی از احتمال دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موسوم به حماس خبر دادند. به نقل از رسانه‌های فلسطینی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین احتمالاً در سفر به ترکیه با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار می‌کند. دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمود عباس به دعوت «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه به این کشور سفر می‌کند و انتظار می‌رود عباس در این سفر با مقامات ترکیه دیدار و درباره روابط دوجانبه و کمک‌های انساندوستانه ترکیه به دولت فلسطین و نیز آخرین تحولات مربوط به منازعه فلسطینی –اسرائیلی گفت‌وگو کند.

پیشنهاد کره‌شمالی برای توقف آزمایش‌های هسته‌ای
کره‌شمالی روز گذشته اعلام کرد مایل است انجام آزمایش‌های هسته‌ای‌اش را متوقف کند، مشروط بر این‌که آمریکا نیز با لغو رزمایش‌های نظامی سالانه مشترک با کره‌جنوبی موافقت کند. به گزارش رویترز، کره‌شمالی می‌گوید این رزمایش‌ها دلیل اصلی تنش در شبه‌جزیره کره است. کره‌شمالی در پیامی برای آمریکا اعلام کرد که پیونگ یانگ آماده است گام مسئولانه‌ای در توقف موقت آزمایشات هسته‌ای که واشنگتن از بابت آن نگران است، بردارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19341/اخبار--جهان