روي‌میز‌خبر
 

 

ادامه دعوای حقوقی مالکان پاساژ علاءالدین و شهرداری تهران
دیوان عدالت قرار کارشناسی صادر کرد
شهروند| جلسه رسیدگی به پرونده تخریب طبقات هفتم و منفی۳ مجتمع علاءالدین با حضور طرفین پرونده در دیوان عدالت برگزار شد که قاضی شعبه تجدیدنظر، درخواست مجدد مالک علاءالدین برای صدور دستور موقت را رد کرد.
علی‌اکبر بختیاری، مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با اعلام این مطلب درباره آخرین وضع این پرونده در دیوان عدالت گفت: با توجه به اهمیت موضوع و با تشخیص قاضی، طرفین پرونده برای ارایه توضیحات به شعبه تجدیدنظر دیوان دعوت شدند. این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری گفت:  جلسه رسیدگی در مرحله تجدیدنظر با حضور مالک مجتمع و نماینده شهرداری برگزار شد و طرفین توضیحات و مدارک و مستندات خود را ارایه کردند. در این جلسه، مالک علاءالدین درخواست صدور دستور موقت کرد که این درخواست از سوی قاضی رد شد اما اصل دعوا در حال رسیدگی است.
بختیاری گفت: در نهایت پس از ارایه توضیحات از سوی طرفین پرونده، قاضی قرار کارشناسی صادر کرد. بر این اساس، موضوعات تعیین‌شده از سوی قاضی به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می‌شود و پس از اظهارنظر کارشناس، قاضی به صدور رأی مبادرت خواهد کرد. کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران، با توجه به ساخت غیرقانونی و غیرمجاز طبقه هفتم و منفی 3 مجتمع علاءالدین، حکم به تخریب این طبقه داده بود که مالک مجتمع نسبت به تصمیم کمیسیون به دیوان عدالت اداری شکایت و درخواست صدور دستور موقت کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد
کاهش ۹‌درصدی آمار ازدواج در 9 ماه نخست امسال
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از توقف روند افزایشی طلاق در کشور خبر داد. احمد تویسرکانی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در 9 ماهه نخست امسال گفت: «ما در 9 ماهه امسال 516‌هزار و 295 واقعه ازدواج را در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت رساندیم که این رقم نسبت به مدت مشابه‌سال گذشته 9‌درصد کاهش داشته است.»
او همچنین با اشاره به آمار طلاق گفت: «در 9 ماهه امسال 116‌هزار و 842 واقعه طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه‌سال قبل تغییری نداشته و به عبارتی روند افزایشی طلاق متوقف شده است.»  معاون قوه قضائیه همچنین درخصوص ثبت اختراعات و علایم تجاری ادامه داد: «میزان اختراعات ثبت شده در 9 ماهه امسال 2085 مورد بوده ضمن این‌که 12‌هزار و 346 علامت تجاری به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه‌سال گذشته 83‌درصد رشد داشته است.»

شیوع رو به افزایش فلج مغزی در کشور
مهر| استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، از شیوع رو به افزایش بیماری فلج مغزی (CP) در کشور خبر داد و گفت:  هم‌اکنون 2 تا 4 کودک به ازای هر 1000تولد زنده دچار این عارضه می‌شوند و سالانه 7 تا 10‌هزار بیمار داریم. آزیتا توسلی متخصص مغز و اعصاب کودکان، با ارایه مبحث «تاخیر تکاملی در کودکان فلج مغزی» در اولین همایش اختلالات عصبی - تکاملی، افزود:  شیوع این بیماری در میان چند قلوها و نوزادان نارس، بیشتر است بطوریکه میزان شیوع فلج مغزی در میان چند قلوها، 5/7 در هر 1000 تولد زنده و در میان نوزادان نارس با وزن کمتر از 1500 گرم، شیوع بیماری بین 8 تا 10 کودک در هر 1000 تولد زنده است.
او تأکید کرد که با تمام مراقبت‌های نظام بهداشت و درمان از کودکان و مادران، متاسفانه چون عمده علل بروز فلج مغزی، به دوران جنینی و قبل از تولد برمی گردد و قابل کنترل کامل نظام بهداشتی کشور نیست، به همین خاطر رو به افزایش گذاشته است. به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، علت‌های قبل از تولد در ابتلای کودکان به فلج مغزی حتی در کشورهای توسعه یافته، شامل 70‌درصد بیماران می‌شود که عفونت‌های داخل رحمی، نارسایی جفت، استروک‌های داخل رحمی و عوامل ژنتیکی، ازجمله آنها هستند. این استاد دانشگاه، گفت: «اختلالات شناختی، اختلالات حرکتی، اختلالات رفتاری و تشنج، ازجمله علایمی است که در بیماران فلج مغزی مشاهده می‌شود ولی آنچه مسلم است، درطول زمان ممکن است علایم این بیماری تغییر کنند اما بیماری پیشرفت نخواهد کرد، اما تشخیص زودهنگام و شروع درمان، در بهبودی بیماری تأثیر دارد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/19193/روي‌میز‌خبر